• JohannaM

Vilken dag sker äglössningen, när man tar Provera?

Håller på med Provera andra månaden i rad. Mensen kommer exact efter 3 dagar.
    Den 27 Februari, tog tabletterna slut. Mensen har kommit den 2 Mars, alltså idag.
    Vi har haft samlag varje dag under den här vecka (25 Februari-2 Mars). Men...
    Min fråga är, när är det bäst, att göra försök att bli gravid?.. Eftersom, de kommer så fort.
    Är det bäst att börja göra det 3 dagar innan doserna tar slut och fortsätta till det blir nåt..?

• Svar på tråden Vilken dag sker äglössningen, när man tar Provera?
  • JeGn

Ägglossning sker ju alltid efter mens :) så kör på då ;)

• Yarrow

Du kan ju kolla med ÄL tester. Jag har använt provera för att få igång min mens flera gånger men har inte fått ÄL av det, för att få ÄL var jag tvungen att äta Pergotime också.

• JohannaM
    JeGn skrev 2013-03-02 12:44:20 följande:
    Ägglossning sker ju alltid efter mens :) så kör på då ;)
    Efter hur många dagar ungefär?
  • JohannaM
    Yarrow skrev 2013-03-02 12:47:54 följande:
    Du kan ju kolla med ÄL tester. Jag har använt provera för att få igång min mens flera gånger men har inte fått ÄL av det, för att få ÄL var jag tvungen att äta Pergotime också.
    Pergotime. Är den receptbelagd?
  • JeGn

Jag har heller inte bara fått ägglossning av provera. Åt provera i 10 dagar , mens 4dagar efter, 5edagen på mensen började ja med pergotime i fem dagar, de tog 7dagar efter mens att få ägglossning. Men har man normal mens utan problem har man äl ca 14dagar eft mens har ja för mig?? Eller ?? Har aldrig haft normalt så ja är inte hundra :)

• Yarrow
    JohannaM skrev 2013-03-02 12:55:12 följande:
    JohannaM skrev 2013-03-02 12:55:12 följande:

Ja, men måste genomgå gynekologundersökning innan man får det utskrivet.

Exakt ilken dag om ägglossning kommer på är vääääldigt inviduellt!
Svar på tråden Vilken dag sker äglössningen, när man tar Provera?