• Vackrabarn

Hej Gravida kvinna, hur mår du?

Hur mår du egentligen??

Själv "lider" jag av foglossning, brösten spänner så man mår illa emellanåt, pms var 4vecka trotts det faktum att man är gravid och inte mensig...

Det här med pms, trodde man skule slippa det vid en graviditet.... Men var 4vecka vaknar jag med huvudvärk, nackvärk o illamående.. När jag inte var gravid kunde jag ta en eeze och värken försvann för ett par timmar.. Nu måste jag äta alvedon o den verkar inte direkt o ger mig trötthetskänsla...

Gravid i v.19, så man närmar sig målet sakta men säkert o känslan att få en liten bebis i famnen igen känns underbart.

Köpt kläder?? Nej, har bestämt att jag ska vara 23 fulla veckor innan.....

HUR MÅR NI MAMMOR????? 

• Svar på tråden Hej Gravida kvinna, hur mår du?
  • jashrinah

mår rätt dåligt :P 
    inga kläder passar så drar mig för att överhuvudtaget klä på mig och gå ut på dagarna.
    jag är på dåligt humör och är hungrig hela tiden , men jag har tandvärk.
    jag mår illa varje kväll och har ont i höfterna ;) 

men har "bara" 54 dagar kvar till bf så man får väll stå ut =) 

• xena001

Skit. :( är i vecka 17 och har varit sängliggandes och spytt sen vecka 6...

Har inte börjat köpa något än. Hoppas på att börja må bra snart så jag kam ge mig ut i syskonvagns djungeln.

• Vackrabarn
    jashrinah skrev 2013-03-02 15:07:17 följande:
    mår rätt dåligt :P 
    inga kläder passar så drar mig för att överhuvudtaget klä på mig och gå ut på dagarna.
    jag är på dåligt humör och är hungrig hela tiden , men jag har tandvärk.
    jag mår illa varje kväll och har ont i höfterna ;) 

men har "bara" 54 dagar kvar till bf så man får väll stå ut =) 
    Känner igen det där med humöret.. VIssa mornar vill jag inte kliva upp ur sängen... 

Tack o lov slipper jag illamåendet... Mår bara illa om jag inte äter direkt på morgonen....

Kan du inte gå till tandläkaren?

hehe, jaaa, som du säger...54dagar... du är ju snart i mål!!!! 
  • Vackrabarn
    xena001 skrev 2013-03-02 15:28:12 följande:
    Skit. :( är i vecka 17 och har varit sängliggandes och spytt sen vecka 6...

Har inte börjat köpa något än. Hoppas på att börja må bra snart så jag kam ge mig ut i syskonvagns djungeln.
    Jag håller tummarna för dig!!!

Jag längtar tills början av april, då ska jag ut och shoppa lite!! =)  
  • Snultan

Jag mår som vanligt bara att jag har "lite mer" av allting. Illamående, trötthet, inflammerat tandkött, svullen... Vissa dagar finns där ingen ork eller lust. Jag är hungrig hela tiden och känner mig stundvis riktigt svag och yrselig av illamåendet. Vill vila ofta! Men jag jobbar och fungerar någorlunda iaf :)

Gravid i vecka 9! ****** BF 11 Oktober!
  • Summer

Jag går in i v. 28 i övermorgon och jag mår bra faktiskt, förutom lite foglossning då och då. Jag mådde illa och var trött som i koma fram till v. 16 men med tiden mår jag bara bättre och bättre Solig

• Vackrabarn
    Snultan skrev 2013-03-02 19:34:13 följande:
    Jag mår som vanligt bara att jag har "lite mer" av allting. Illamående, trötthet, inflammerat tandkött, svullen... Vissa dagar finns där ingen ork eller lust. Jag är hungrig hela tiden och känner mig stundvis riktigt svag och yrselig av illamåendet. Vill vila ofta! Men jag jobbar och fungerar någorlunda iaf :)
  • Vackrabarn
    Summer skrev 2013-03-02 19:41:35 följande:
    Jag går in i v. 28 i övermorgon och jag mår bra faktiskt, förutom lite foglossning då och då. Jag mådde illa och var trött som i koma fram till v. 16 men med tiden mår jag bara bättre och bättre Solig
    UNDERBART!!!
  • Vackrabarn

Har ni satt upp någon gräns för när ni får börja handla? Eller har ni börjat lite smått redan nu?

Vilken vecka är ni i ?

Jag är i v.19 

Svar på tråden Hej Gravida kvinna, hur mår du?