• Cessel

Pippi dreglis

Jag tycker att pippi dreglisar är bra (alltså märket pippi). Kanske finns bättre och då får ni gärna komma med förslag. Behöver några till då de aldrig räcker innan tvätt. Någon som vet fler än Jättekul i närheten av Lund som säljer eller billig internetbutik? Finns ju en del roliga men jag tycker jag alltid bara hittar de där tråkigt färgerna. 

• Svar på tråden Pippi dreglis
  • Natulcien

Jag köpte mina på Tradera. Inte begagnade alltså, utan nya. Det finns ju de som driver internetbutiker med nya saker via Tradera.

• Annelie 76

Pippi är det bästa jag sett. Det finns ju andra också men de tappar formen vid tvätt och sitter sämre.

• apelsin81

Har varit STOR-användare av dregglisar sedan dottern var nyfödd. Pippi-dregglisarna är verkligen jättebra. Jag tycker också att COOPs egna märke, Tjaba Tjena, har riktigt bra dregglisar. Finns tyvärr bara som enfärgade, men de är ganska billiga. Spana in busmonster.se om du vill ha söta dregglisar i olika mönster. De är också bra, men tyvärr lite dyra. Går att matcha med mössor i samma tyg när bebben vill vara extra fin

• Echo

Jag har högar med noppriga och tvättfula pippidregglisar, men jag har åtminstone hittar ett sätt som verkar avhjälpa doften av gammal disktrasa. De bästa jag haft är "jeans"mönstrade från KappAhl, ser ut som nya trots flitig användning av två barn. Tyvärr är de andra jag köpt på KappAhl inte lika bra, annars hade det varit mitt hetaste tips. Men de är bättre än pippis dock.

• Echo

Just det, många syr och säljer. De brukar ha fina tyger. Och de vi har köpt har varit helt okej (och återigen bättre än Pippi).

• Cessel

Att det kan vara så olika vad man tycker är bra. 

Har några från pippi. De är väl tvättade en 20 gånger än och än så länge ser de nästan oanvända ut. Det går igenom dem oxå men bättre än en del andra vi har. Har några med fleece på baksidan från kappahl men de blir genomblöta. Vilka är det i jeans? Finns de fortfarande på kappahl? 

• Echo

Jag fullkomligt älskade pippis i ett par månader. Sedan började de lukta och noppa sig :-/. Men de håller, använder dem fortfarande (och nu luktar de inte). Noppor går ju att ta bort om man vill. Men jag blev rätt besviken, hade hunnit köpa på mig ett rejält lager ju!
    Om KappAhl har de bra dregglisarna nu vet jag inte tyvärr.

Svar på tråden Pippi dreglis