Gammal vagga
Hej alla pyssliga människor!
Väntar barn till sommaren och var hos svärföräldrarna idag och spanade på deras gamla vagga (eller vad man nu ska kalla den, den går ju inte att vagga) som både min man, hans pappa och diverse andra bebbar snusat i genom åren. Behöver lite inspiration hur jag kan pyssla med den!
Egentligen hängde det med ett fult tyg som ska ligga i vaggan och hänga över kanterna och som skyddar mot de lite vassa korgkanterna men det vill jag inte ha, den är ju så himla snygg som den är! Det där gröna på insidan är någon gammal äcklig skumplast som de sydde dit när min man var liten för att det skulle vara lite mjukt uppe vid huvudet där han flaxade med armarna men det kommer jag ta bort. Madrass som passar till ska vi köpa en ny såklart.
Mitt bästa förslag för kanterna är att sticka typ en halsduk av tjockt garn som blir lite mjuk och fästa längs kanterna på insidan med något annat snyggt garn. Vad tror ni? Har ni några andra förslag? Går det överhuvudtaget att använda en sån här gammal pryl? Den är lite skranglig... Vill ju inte äventyra den lilla människans säkerhet men många barn har ju överlevt den här hittills?