• NikitaS

Äckliga handdukar... Hjälp!

Hallå där! Vet inte om detta är rätt forum för min fråga, men jag gör ett försök.

Jag arbetar som massör, vilket inkluderar olja (vanlig matolja kör jag med) och handdukar.
    Efter bara några månaders användning börjar alla handdukar att lukta härsken olja, och det verkar kvitta hur mycket jag tvättar dom...

Finns det någon duktig husmor därute som har något tips? (Tål denna lukten ännu mindre nu när jag är gravid)
    Det är så tråkigt (och inte bra för affärerna) att behöva köpa nya handdukar flera gånger om året.

Ska jag blötlägga handdukarna i något bra medel? Byta tvättmedel? Öka graderna? Hjälp mig!

• Svar på tråden Äckliga handdukar... Hjälp!
  • JanaLiiN

Använd yes handdiskmedel när du tvättar dem (mkt fettlösande). Man får vara lite försiktig med doseringen bara så det inte blir för mycket lödder. Börja med en matsked och prova.

• NikitaS

Koka dom.. Ja du, har dessvärre ingen gryta på sisådär 100 liter ;)

Baktakt, det där med att byta olja har jag definitivt övervägt! Har bara försökt hålla nere utgifterna då jag startade mitt företag så sent som i höstas. Men absolut, är redo för detta! Har du tips på något bra försäljningsställe?

En matsked YES säger du JanaLiin. Vad skulle du rekommendera för grader till detta?

• JanaLiiN
    NikitaS skrev 2013-03-02 19:35:06 följande:
    Koka dom.. Ja du, har dessvärre ingen gryta på sisådär 100 liter ;)

Baktakt, det där med att byta olja har jag definitivt övervägt! Har bara försökt hålla nere utgifterna då jag startade mitt företag så sent som i höstas. Men absolut, är redo för detta! Har du tips på något bra försäljningsställe?

En matsked YES säger du JanaLiin. Vad skulle du rekommendera för grader till detta?