• Anonym (Mindy)

När fråga om dejten vill ha barn?

Hej!

Jag har börjat dejta en kille och vi ska på vår tredje dejt om några dagar. Vi pratade genom nätet först sen har vi chattat på kik messanger och hörts ibland på tele i en månad innan vi träffades men kom och tänka på att barnfrågan aldrig kommit upp. För mig är det väldigt viktigt att killen jag hamnar med vill ha barn... men vad tycker ni? Är det för tidigt att fråga? Hur ställer jag den utan att det blir som om jag vill ha barn nu NU om ni förstår?!

• Svar på tråden När fråga om dejten vill ha barn?
  • orolig2325

Du kanske kan ljuga litegrann och berätta att du såg världens sötaste unge i lekparken häromdagen, och sen fråga om han funderat på barn.

typ nått sånthär "föresten, jag såg väääärldens gulligaste unge i lekparken häromdagen, man blev lite sugen på att ha en egen :D fast jag vet att det är för tidigt för mig just nu, men jag längtar tills jag är redo"
    "längtar du efter egna barn?"

får du ett svar som typ "näee inte direkt"
    så fråga "så du vill inte ha några egna barn i framtiden?"

• Pissenisse

Annars kan du lägga korten på bordet.. "Nu är det vår tredje dejt och om det skall kunna utvecklas vidare så är det en sak jag vill veta först så vi inte slösar tid i onödan.. Jag vill ha barn längre fram , hur känner du på den fronten?"

• Anonym (Mindy)
    orolig2325 skrev 2013-03-03 02:13:41 följande:
    Du kanske kan ljuga litegrann och berätta att du såg världens sötaste unge i lekparken häromdagen, och sen fråga om han funderat på barn.

typ nått sånthär "föresten, jag såg väääärldens gulligaste unge i lekparken häromdagen, man blev lite sugen på att ha en egen :D fast jag vet att det är för tidigt för mig just nu, men jag längtar tills jag är redo"
    "längtar du efter egna barn?"

får du ett svar som typ "näee inte direkt"
    så fråga "så du vill inte ha några egna barn i framtiden?"
    Aa jo sant, kan formulera det på d sättet också haha.. min kompis tyckte oxå jag skulle göra precis som så..

tack för tipset! 
  • Anonym (Mindy)
    Pissenisse skrev 2013-03-03 02:25:44 följande:
    Annars kan du lägga korten på bordet.. "Nu är det vår tredje dejt och om det skall kunna utvecklas vidare så är det en sak jag vill veta först så vi inte slösar tid i onödan.. Jag vill ha barn längre fram , hur känner du på den fronten?"
    Ja, altså jag e rädd att man kanske slösar tid på någon som kanske inte vill samma sak.. så man borde va klar med vad man vill tidigt..
  • Anonym (Mindy)
    vinmonster skrev 2013-03-03 02:45:01 följande:

Skrattande
    hahaha tack för den!!

ah ne, såna mes-gener vill man inte ha i sig haha.. 
  • Anonym (inte än)

Det är dags att ta upp frågan om barn den dag ni bestämt för er att vara ett par.
    Innan dess verkar det alldeles för på - som det heter här på F.L.

Att vilja ha barn kan visserligen liknas vid en drift - men det är också en fråga om med vem.
    Här på F.L. kan man ta del av en mängd trädar där kvinnor (mest) tycks ha skaffat barn på impuls med världens mest olämpliga partners.

Så hejda dig lite och ge relationen en chans. Jag kan kanppast tänka mig något mera avtändande än att fråga om barn innan man ens har inlett ett sexuellt förhållande.

• Anonym (...............)

Och jag skulle inte lägga ner tid och kraft på att dejta någon som kanske inte vill ha barn..

Jag var nästan 26 när jag träffade min man och han var 27. Hade han inte velat ha barn någon gång sk hade det varit tack och adjö direkt..

Anonym (inte än) skrev 2013-03-03 06:24:33 följande:
    Det är dags att ta upp frågan om barn den dag ni bestämt för er att vara ett par.

Innan dess verkar det alldeles för på - som det heter här på F.L.

Att vilja ha barn kan visserligen liknas vid en drift - men det är också en fråga om med vem.

Här på F.L. kan man ta del av en mängd trädar där kvinnor (mest) tycks ha skaffat barn på impuls med världens mest olämpliga partners.

Så hejda dig lite och ge relationen en chans. Jag kan kanppast tänka mig något mera avtändande än att fråga om barn innan man ens har inlett ett sexuellt förhållande.

• Anonym (inte än)
    Anonym (...............) skrev 2013-03-03 06:30:53 följande:
    Och jag skulle inte lägga ner tid och kraft på att dejta någon som kanske inte vill ha barn..

Jag var nästan 26 när jag träffade min man och han var 27. Hade han inte velat ha barn någon gång sk hade det varit tack och adjö direkt..

Barnlängtan växer i en bra relation.
  • Gryntroll

Svårt det där! Men jag hade väntat lite, är nog inne på samma som ovan, innan man har kommit till sexbiten känns det lite tidigt. Blir ju ganska naturligt att ta upp när skydd osv tas upp. Men å andra sidan kanske inte vill gå så pass långt om barn inte kommer vara aktuellt.... hur som hade håg väntat någon dejt till, om inte ämnet dyker upp naturligt.

Svar på tråden När fråga om dejten vill ha barn?