När sluta ni med bodyn?
Hej vi satt och funderar när andra sluta använda body på sina små.
När gjorde ni det?
Vilka för och nakdelar har en body?
Hej vi satt och funderar när andra sluta använda body på sina små.
När gjorde ni det?
Vilka för och nakdelar har en body?
Slutade med den helt när sonen började gå :) den va mest praktiskt då den ju inte kanade upp vid lyft och bus. Så de är helt enkelt mer praktiskt på de små tycker jag :)
min 2 åring använder fortfarande body ibland. Finns inget bättre än body under tex hängselbyxor eller när man ska vara ute länge i kylan. Den glider inte upp över magen och håller blöjan på plats.
Man använder väl dom kläder man tycker är bra oavsett hur andra gör. På bebisar använde jag BARA body. Tröjor var ju helt värdelösa. Sen när dom började gå använde jag mer tröjor men fortsatte även med body i vissa fall.
Strl 74. Upptäckte de när jag plockade fram kläderna till yngsta att upp till strl 74 hade vi nästan bara bodysar och sen hade vi typ inga. 74 var ca 6-9 månader vilket ju blir uppenbart att vi slutade med bodys när de började gå.
Har bodysar upp till st 86 av samma anledning som viseversa skriver. Men vid 74-86 används även vanliga tröjor
Vi slutade med body till första barnet ungefär när han började gå. Strax innan 1. Då hade han stl 86. Lillasyster började gå när hon var 8 månader och precis växt i stl 74. Så hon får helt enkelt ha body ändå.
Vi använde body till hon var 1år och 10månader. Då var det vinter och vi använde olika linnebodys under hennes tröja så det blev varmt om magen och inget gled upp. Vi slutade med body då eftersom hon slutade med blöja och behövde kunna klä av sig själv lätt.
Vår dotter har 2 bodies som används ibland. De är strl 86 och hon är 2 år.
Fram till de var 2 ungefär, tycker body är smidigt och praktiskt!
När barnet börjar gå så i strlk 74-80 i vårt fall.