• nichya

Kan vi gå på en visning till på samma bostadsrätt?

Jag och min sambo har varit på en visning tidigare på samma lägenhet, vi la ett bud på utgångspris. Nu tvekar säljarna om de vill sälja till utgångspris. Idag är det en till öppen visning på samma lägenhet.

Kan vi gå på visningen trots att vi har högsta bud? Jag vill kolla lite för att se om det är värt att gå upp i bud om det skulle behövas. Min sambo tycker att vi inte kan gå på visningen för vi har redan varit på två visningar på samma lägenhet, och vi har högsta bud. Jag vill gärna ta en titt till.

Kan mäklaren ta illa upp om vi dyker upp ännu en gång? Skulle det kunna anses konstigt att gå och se på samma lägenhet tre gånger? Priset är runt en miljon (största köpet jag någonsin gjort) så jag vill gärna ta alla chanser jag har att se den.

Behöver liter snabba svar då visningen är idag. 

• Svar på tråden Kan vi gå på en visning till på samma bostadsrätt?
  • Majken

Såklart att ni kan och kanske t.o.m bör?! Det är ju en stor affär att köpa sitt eget boende så ju fler ggr ni kan kolla allt noggrant - ju bättre!!!

• MångaFrågor

Ja klart ni ska gå igen, det är ju otroligt mycket pengar det handlar om! Jag tycker det vore konstigt om mäklaren skulle ta illa upp.. Varför skulle han/hon göra det? Förvånad Jag hade i alla fall tagit alla chanser att ta extratittar!

• nichya

Okej kanske inte att mäklaren skulle ta illa upp, men  ifrågasätta vad vi gör där igen.  Min sambo tycker det är pinsamt att gå på ännu en visning. Mäklaren kommer ju känna igen  oss och vet att vi redan har högsta bud. Jag tänker att mäklaren kanske tror vi dyker upp för att se om det kommer andra spekulanter, men jag vill gärna se lägenheten en gång till eftersom det är ett stort köp.Så ja vi skäms nästan för att gå en gång till, men det är en öppen visning utan föranmälan. 

• Juronjaure

Vi var på en andra visning här om veckan. Det var en till där som ville se lägenheten en andra gång, och en som hade missat första visningen. Inget konstigt alls. Fullt naturligt att man inte hinner se allt på en gång, och vill ha en till titt innan man eventuellt lägger bud.

• enLitenEmma

Klart ni kan gå. Det handlar ju om ett köp runt miljonen. Jag tror inte mäklarn blir chockad över att se er där

• SilverEmma

Vi var och kollade på vårt hus tre gånger innan vi köpte det. Fast det var inga öppna visningar, utan vi blev runtguidade av ägaren.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • SophiaN

Men gud. Varför skulle ni bry er om vad mäklaren eventuellt tycker? Gå på visningen, hälsa på mäklaren och säg att ni vill undersöka lägenheten ytterligare. Inget konstigt alls. Lycka till!

• Vickan I

Hoppas ni gick! Klart man kan. Vi kollade också flera ggr. Man tycker man tittar noggrant, men hemma sedan så dyker frågor upp ändå med hur det nu såg ut. De flesta (iaf de som är riktigt intresserade) kollar flera ggr så inget konstigt alls.

• nichya

Ville bara uppdatera och berätta att vi gick på visningen, kollade proppskåpet, vattentrycket och lite annat som vi glömt tidigare. Mäklarens reaktion var "Jasså, det är bara ni" så det kändes inte alls som att mäklaren gjorde en så stor sak av det som vi gjorde. 

Säljarna har accepterat vårt bud, och idag skriver vi kontrakt! Nervöst.

• George 1

Använd nu ert läge,vid kontraktskrivning, att försöka få ngt mer av säljaren. Nytt kylskåp, golv slipade, avdrag på priset för ni fan en skada eller nackdel som ni vill kompensera med ett lägre pris.
    Det är guldläge att få ett än bättre köp. Fick hela lghs golv slipade samt byte av alla kranar !
    Försöker duger !  

Svar på tråden Kan vi gå på en visning till på samma bostadsrätt?