• Äldre 3 Mar 11:30
    5912 visningar
    7 svar
    7
    5912

    Torrevieja, Spanien

    Hej! Vi är en familj med två små barn som går i funderingar att flytta till Torrevieja, Spanien. Har så många frågor då vi inte vet hur livet fungerar där. 
    Såsom vad kostar barnomsorg? Hur många timmar får man ha barnen på dagis som arbetande mamma och även som hemma mamma? Vad ligger cirka hyra på en lägenhet ( minst 3 r o k) , tom eller möblerad?
    Hoppas att det finns någon vänlig själ som kan berätta allt som är värt att veta inför flytt!

  • Svar på tråden Torrevieja, Spanien
  • Bengt ek
    Äldre 3 Mar 16:34
    #1
    Florcita skrev 2013-03-03 11:30:43 följande:
    Hej! Vi är en familj med två små barn som går i funderingar att flytta till Torrevieja, Spanien. Har så många frågor då vi inte vet hur livet fungerar där. 
    Såsom vad kostar barnomsorg? Hur många timmar får man ha barnen på dagis som arbetande mamma och även som hemma mamma? Vad ligger cirka hyra på en lägenhet ( minst 3 r o k) , tom eller möblerad?
    Hoppas att det finns någon vänlig själ som kan berätta allt som är värt att veta inför flytt!
    Hej ! min farsa hade radhus utanför Torrevieja ,Panorama heter
    området.Tyvärr kan jag inte svara på några av din frågor men 
    önskar er lycka till ! kul med folk som törs pröva nåt nyttCool 
    Vet bara att när jag var där sist kostade en pizza och 2 öl
     30kr , men det var ett tag sen. 
  • Äldre 3 Mar 16:38
    #2

    Kan dessvärre inte svara på dina frågor, men jag är nyfiken på vad ni ska jobba med? Jag förutsätter att en av er har jobb där innan ni åker? Torrevieja ser ju jättefint ut så det blir säkert en super upplevelse för hela familjen!

  • Bengt ek
    Äldre 3 Mar 16:47
    #3
    Florcita skrev 2013-03-03 11:30:43 följande:
    Hej! Vi är en familj med två små barn som går i funderingar att flytta till Torrevieja, Spanien. Har så många frågor då vi inte vet hur livet fungerar där. 
    Såsom vad kostar barnomsorg? Hur många timmar får man ha barnen på dagis som arbetande mamma och även som hemma mamma? Vad ligger cirka hyra på en lägenhet ( minst 3 r o k) , tom eller möblerad?
    Hoppas att det finns någon vänlig själ som kan berätta allt som är värt att veta inför flytt!
    Vet också att det fanns nån svensk skola däromkring ,
    men inte exakt var, det bor många svenskar där. 
  • Äldre 4 Mar 22:41
    #4

    Kul att ni kommenterat även om ni inte hade svar på mina frågor! Vi funderar på att köpa en restaurang där. Har förstått att det bor många svenskar där och vet att det finns en svensk skola och förskola där. Som jag har hört är den dyr

  • Äldre 1 Jul 23:52
    #5

    Hejsan!
    tänkte höra hur det går för er m flytten?
    Har du fått svar på dina frågor?
    Vi är en barnfamilj som flyttar ner nu i augusti,till torrevieja,playa flamenca,där skandinaviska skolan ligger.
    Som våra barn kommer att går i.
    Kostnaden för två barn är ca 6000 svenska kr i månaden.
    Hyran på en lägenhet m två sovrum ligger på ca 350-450 euro i mån sen tillkommer ju vatten och el.
    Men du har säkert redan fått svar på alla frågorna du hade.
    Men vore roligt om du meljade mig och berättar hur de går samt att träffa andra svenskar m barn i närheten.
    maria.h1972@hotmail.com
    mvh maria

  • Äldre 11 Mar 20:35
    #6

    Hej! Har inte varit inne här på ett tag :/ Det blev ingen flytt. Hoppas att ni trivs och har det bra :)

  • Äldre 11 Sep 12:31
    #7

    Hej,

    Jag undrar hur det löste sig för Er?

    Vi är en familj som funderar 2018 att flytta till Torrevieja området. Vi har ett barn nu på 5 år, du skulle han vara 7 år.

    Tack på förhand

    Mikael

Svar på tråden Torrevieja, Spanien