• Anonym (Kaffedraken)

    snälla hjälp mig

    hej!
     
    jag är en man i 37 års åldern, haft denna problem i mer än 20 år och vågade aldrig söka hjälp, lever nu i ovisshet och oro. jo jag har tyckte i hela mitt liv att jag har för små testiklar : 3cm < längden och  2cm < bredden. jag har sätt andra mäns kulor, alla är mycket större än mina. jag har aldrig haft ett seriös förhållande förut men nu klickar det och ska gifta mig snart , men min gammel oro dyker upp igen att jag inte kanske ska kunna få barn i framtiden på grund av att mina testiklar är små, då vill jag inte dra tjejen i skiten , jag är himla orolig men vågade inte som sagt söka hjälp förrans ett år tillbacka, jag ringde vårdcentralen och frågade om jag kunde träffa en androlog och jag berättade varför för en nyfiken sköterska ,efter några timmar ringde hon tillbacka och berättade att jag inte behöver oroa mig för den storleken för den verkar normal, men orolig som jag är vill jag ha bekräftellse, nu vågar igen lite och vänder mig till er och frågar igen , låter mina testiklar små? kan jag få barn.
    snälla svara mig

  • Svar på tråden snälla hjälp mig
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej.

    För att få veta om du kan få barn måste du göra ett test, det har inte med storleken att göra. Testiklarna i pungen kan vara av olika storlek, pungen kan vara av olika storlek. Det kan vara bra att du bokar samtal med androlog eller annan sexolog för att reda ut dina frågor gällande din oro över storleken. Blir du mindre bra bemött på vårdcentralen kan du vända dig till en sexologmottagning eller exempelvis till en mottagning för andrologi. 

    Hälsningar
    Camilla 

  • Anonym (Kaffedraken)

    tackar för svaret blir faktist mindre orolig när jag vet att storleken inte spelar så stor roll

Svar på tråden snälla hjälp mig