• elisabethrebecka

Alanya eller Side?

Hej! Jag & min sambo ska åka till Turkiet men vi har beslutsångest. Side eller Alanya?
    Alanya är jueh ett mer fest ställe vilket vi inte vill till, men har hört att det finns mer möjligheter där. Som att åka på båtutflykter & dyka, mer shoppingställen etc. Eller finns det i Side med?
    Tips på bra & billiga hotell med? 

• Svar på tråden Alanya eller Side?
  • Frontline

Vi var i Side i höstas och tyckte inte alls det var mycket att ha, åker hellre tillbaka till Alanya nästa gång vi åker till Turkiet har varit där 2 gånger innan...
    Side var lite för kuperat för vår del framförallt när vi har barn med oss och behöva gå med barnvagn..
    Nästa resa för oss blir istället Grekland till Kos nu i höst..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Tååtan

Vart i alanya 2 ggr och i side en gång. Kommer aldrig mer åka till side! Det var riktigt dåligt! Älskar däremot alanya! Fin stad och jag upplevde det inte alls som "festligare"!

• Syltan

Jag tycker också Alanya! Inte lika försvenskat och exploaterat som Side

• mia maria

Jag har varit i Alanya ett par ggr med småbarn (dvs vi har inte varit dit för att festa!) o bara man inte väljer ett renodlat partyhotell/ungdomshotell så märker man inget av festandet. 

Rör ni er inte omkring barerna/bargatorna sent på kvällen så kommer ni inte att beröras av några fester alls, det är min uppfattning!

Svar på tråden Alanya eller Side?