• Sorkan

Ul imorgon och sinnessjukt nervös

Imorgon är jag i v 10+2. Jag ska av olika anledningar få göra ett ul hos min bm.
    Jag har redan gjort ett i v 7+4 och då såg allt bra ut -hjärtat slog osv.

Men de senaste dagarna har jag blivit så rädd!
    Rädd för att bebisen har dött, för att något är fel, för att det är ett ma eller att magen är tom. På ett sätt fattar jag att min rädsla inte är helt frisk, den gnager mig utan rim och reson! Jag vågar inte tänka på att jag är gravid, även om jag på flera sätt har tydliga tecken av det.

Jag kan liksom inte tro att vi ska få ett barn till, jag vågar inte hoppas eller  räkna med det.
    Imorgon kl 09.45 kommer jag få veta, men just nu känns det nästan som att jag inte vågar gå dit  

Finns det någon annan nervös själ att finna stöd i?
    Eller någon som precis gjort ul och kan skänka lite hoppfull tröst? 

• Svar på tråden Ul imorgon och sinnessjukt nervös
  • aj 378

Känner så väl igen mig!
    Är i v 17 med första barnet och kan fortfarande inte låta mig glädjas åt vårt kommande barn. Har haft två missfall innan denna graviditet. En ofostrig graviditet som upptäcktes i v.13 och ett MA i v 10 där fostret hade dött två v tidigare.
    Denna graviditet fick jag ett vul i v 7+4 och ett i v 10+4. 12+3 gjorde jag kub ul, alla tre såg bra ut! Nu har jag lite mer än två v kvar till rul och massa tankar dyker upp igen..

Lycka till imorgon! Du ska se att det går bra!

• Sorkan

Tack snälla du, aj378! Det känns så fint att höra att någon annan också varit så här rädd, utan att det burit med sig att det gått åt skogen!

Jag har haft 2 tidiga missfall, men har även barn sen tidigare. Det var inte självklart att vi skulle ha några fler, men nu när jag är gravid är jag så överlycklig så att jag inte vågar glädjas. Så rädd att det ska gå åt skogen!

Jag har kub bokat den 21/3 men klarade inte av att vänta tills dess. Jag hoppas, hoppas, hoppas att allt är bra imorgon. I så fall ska jag börja tro på vår lilla septemberbebis....... 

• NenneLo

Jag var precis likadan, var i vecka 9 och skulle göra ul, var helt hundra på att det skulle vara tomt. Jag hade inga symptom heller. Men där fanns ett friskt foster som nu är 18 mån snart. Du är inte ensam, tror detta är en rädsla som många gravida bär på. Försök tänka positivt!

2011-09-13 Loke <3
  • aj 378

Det enda man kan försöka göra är ju att släppa oron för det är ju egentligen inget vi kan göra åt det iaf. men när man vill så gärna så är det så svårt, speciellt med vår bakgrund. Min sambo är lika rädd som jag att det ska gå åt skogen. Efter vårt rul vägrar jag vara orolig mer alltså då ska vi beställa vagn och köpa saker!

• Sorkan

NenneLo: Tack!
    När FamiljeLiv är som allra bäst, då är det som nu! Tack för stöd och pepp. Det ska jag plocka med mig in i undersökningsrummet imorgon Solig 

• Sorkan

Ja! Jag har inte vågat tänka på vagn än.... Men det är klart att man måste få glädjas! Grattis till din graviditet, aj378. När har du bf?

• Sorkan

28/9
    Jag är också född i september så jag hoppas på världens bästa födelsedagspresent  

• aj 378

Mysigt :) jag är född 12 aug så är bebis några dagar tidig så, hihi

• atsw

Jag ska oxå göra i morgon. Och nervositeten har smugit sej på! Man är ju så otroligt rädd för ett negativt svar! Är i v12 (11+3) och det är första vul.. så undrar om det ens är nåt där inne..

Svar på tråden Ul imorgon och sinnessjukt nervös