• elinl

Fickpengar på all inclusive, Egypten?

Vi åker till Egypten om någon vecka och ska på bo Aquamarine, Hurgada. Jag har aldrig åkt på en all inclusive resa och vet inte hur mycket pengar man kan tänkas behöva.

• Svar på tråden Fickpengar på all inclusive, Egypten?
  • Gladskit

Vi har främst varit ute efter bad och snorkling när vi rest och därför inte vistats så mycket utanför hotellet. Senast var vi borta i 14 dagar och gjorde av med 1000kr ungefär. Två vuxna + en sexåring.

• Dominant

Flera länders ambassader varnar framför allt sina kvinnliga invånare från att över huvud taget åka till Egypten, så det blir säkert billigt eftersom du inte bör sätta din fot utanför hotellet.

• Studentpappa

Allt är ju väldigt relativt när man reser, vi bodde 14 dagar på en resort på Mauritius och bara att betala drycken som inte ingick vid utcheckningen kostade ~5000-6000:- för 6 st.
    Så är antagligen inte fallet i Egypten men det är ju rätt svårt att svara på hur mycket pengar just ni behöver.

• Dissan

Åhh dit ska vi i höst! Berätta gärna hur det var när du kommer hem! Och hur mkt ni gjorde av med!

• elinl

Vi kommer förmodligen inte lämna hotellets område. Är bara ute efter bad, snorkling, varma stränder och sol! Växlar kanske 1000-2000 kr.

• Gladskit
    elinl skrev 2013-03-05 11:36:06 följande:
    Vi kommer förmodligen inte lämna hotellets område. Är bara ute efter bad, snorkling, varma stränder och sol! Växlar kanske 1000-2000 kr.

Då borde ni klara er. Om man inte gör några utflykter (vilket inte vi behövt i och med att hotellet vi brukar bo på har ett eget rev) så är det typ pringles chips, nån glass och kanske solkräm som man behöver betala.
  • Frontline
    elinl skrev 2013-03-05 11:36:06 följande:
    Vad trist att inte ens lämna området, det behöver inte kosta så mycket att ge sig ut utanför.
    Vi kör all inc när vi är iväg men älskar att se oss omkring i landet men vi gör inte av med oerhörda summor för det, sist gjorde vi av med 4000:- i fickpengar på en vecka men då har vi 3 barn med som fick lite kläder och nån mat/glass när vi var ute samt att man tog sig nån öl..
    Ska iväg på en resa i 2 veckor senare i år med all inc och räknar med att göra av 6-8000 i fickpengar men det är ju till lite dagsturer mm
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • elinl

Jag kan hålla med att det är lite trist då jag gärna ser mig om också.... Men just nu känns det inte jätte smart att se sig runt i Egypten...

• Majsan70

Jag kom hem från Egypten för två veckor sedan.
    Förutom alla extra utflykter vi gjorde första veckan så kostade det inte särskilt mycket. Man får dock räkna med en del dricks.  Det finns inte jättemycket att köpa men jag rekomenderar en liten rundtur i Hurghada. Man borde klara sig på 2000 per person. Vi hade med oss 7000 vardera för två veckor och jag kom hem med 1000 kronor i plånboken. Då hade jag betalat många dyra utflykter en del souvenirer samt drickan under hela första veckan då det inte ingick i båtens AI.

Egypten är fantastiskt trevligt med massa trevliga personer. Helt lugnt runt Hurghada..ja överallt där vi har varit hela vägen ner till Assuan.

Svar på tråden Fickpengar på all inclusive, Egypten?