• Anonym (Novis)

Frågor om lusmedel !!

Hittade löss i min dotters hår i kväll .... i Morgon är de jag som hänger på dörren på apoteket   men sen den stora frågan : Vilket medel är bra ?? de finns ju massor av dom , har något tips och råd ? är så i panik nu ( dock inte inför barnen ) och vill bara få bort skiten !! MVH 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-03 23:04
    Ingen som haft löss ? som vet vilket medel som är bra ?

• Svar på tråden Frågor om lusmedel !!
  • Izabelle M

Vi hade nyligen löss här hemma och då köpte jag paranix spray. Den funkade riktigt bra. Ingår en bra luskam i paketet också.

• aronnax

Var lugn nu, det fixar sig!
    Paranix är bra, sedan när lössen strukit med så köper du en elektrisk luskam som finns på Clas Olsson och vissa hälsokostkedjor, KAN vara Life??
    Kamma igenom håret ibland så vet man om de kommit tillbaka i ett tidigt skede.
    Det är äckligt men inte farligt.
    Lycka till.     

• fritzan

Köpte en spray, tror den kostade 130 och fick köpa luskamm sidan om. Minns inte namnet men Gud så bra!!! Så ingen panik Den dödade alla ägg och löss. Allt problem försvann efter 2 dagar här med intensiv borstning I h nya säng kläder. Dottern fick komma på dagis dagen efter.

• jagälskarallaminabarn

Hej där!

Min man köpte ett lusmedel som heter Linicin på Apoteket, rekommenderas absolut INTE då vi, trots väldigt kämpande, bara får tillbaka lössen ändå. När jag var till Apoteket häromdagen och frågade efter ett annat för att det nämnda inte fungerade, sa apotekarien att det var jag absolut inte själv om att tycka. Nu har vi skaffat Prioderm som hon rekommenderade men dessvärre har vi inte hunnit testa det, minns dock att det fanns när jag hade löss för 15 år sedan och att det då fungerade bra. Lycka till!

• Anonym

Vi köpte HEDRIN, det är en olja som man tar i hela håret. Förvånansvärt bra och inte alls så kletigt som det låter. Inga löss därefter! Eftersom lössen finns i skolan och jag inte ville ha dem tillbaka har jag sen sprayat håret varje dag med Linicin Prevent spray.....låter helmysko men sägs göra håret osynligt för lössen.

Svar på tråden Frågor om lusmedel !!