Jag tror att Omega-3 & -6 till viss del kan ersätta centralstimulerande, men det bästa är nog att kombinera dom. Att ta Omega kan i många fall gör att man inte behöver ta så stor dos CS.
En "fördel" med CS är ju att det ingår i högkostnadsskyddet så det blir inte lika dyrt som om du ska äta Omega, om du vill ha riktigt bra kvalitet och de flesta med tex ADHD behöver ta höga doser Omega för att få ordentlig effekt.
Vad är dina svåraste ADHD symtom? Beroende på vad för effekt man vill ha, så kan man se till att äta olika sorters Omega. Tex om det mesta är explosivt humör och aggressioner så kan det vara bäst med att äta tex PlusEPA, om man behöver ha ordning och städat i huvudet, få lite klarare tankar så kan tex Eye Q vara bäst. Behöver man lugna ner sig och ha ett jämnare humör så kan tex MorEPA mini vara det bästa. (även om den riktar sig främst till barn så tror jag på den även till vuxna, jag har testat den själv)
Får jag fråga varför du vill sluta ta CS?
Om du vill fråga om något om Omega så svarar jag gärna, läs även tråden som jag länkar till i min sidfot, där står det mycket om de olika Omegasorterna och vad de kan göra, hur mycket som man bör ta och andra saker som kan vara roligt att läsa.
Ha en bra dag