• kaffeamanda

Sparesa

Jag och min mamma pålanerar att åka på sparesa till hösten. Vi tänkte först åka till Pernu med paketresa 7 dagar för 5000 pp. Men det blir mycket tråkigt båtresa och bara 3 heldagar i Pernu. 12 behandlingar och helpension ingår. Nån som har varit på sån resa? Eller har bättre förslag?

• Svar på tråden Sparesa
  • artemis01

Vilka åker du med?

Jag har varit på en sånn resa till Tallin. Det du måste tänka på om du beställer den är att insistera på att ni ska få boka era behandlingar direkt när ni betalar/bokar resan. Det gjorde vi och fick bra behandlingar.

De andra som hade köpt samma resa men skulle boka behandlingar på plats fick veta att alla "bra" behandlingar var fullbokade. Så de var riktigt besvikna.

Vi fick olika sorters massage, peeling etc. De fick ljusbehandling och massagestol. 

• artemis01

Just det. Sängarna på hotellet v bodde på var stenhårda så vi vaknade med ryggvärk varje dag.
    Men vi var i det stora hela nöjda med resan. Notan sltade på 3500 för 3 dagar halvpension, 2 dagars resa och alla behandlingar. 

• kaffeamanda
    artemis01 skrev 2013-03-04 23:05:39 följande:
    Vilka åker du med?

Jag har varit på en sånn resa till Tallin. Det du måste tänka på om du beställer den är att insistera på att ni ska få boka era behandlingar direkt när ni betalar/bokar resan. Det gjorde vi och fick bra behandlingar.

De andra som hade köpt samma resa men skulle boka behandlingar på plats fick veta att alla "bra" behandlingar var fullbokade. Så de var riktigt besvikna.

Vi fick olika sorters massage, peeling etc. De fick ljusbehandling och massagestol. 

Bertils bussresor heter bolaget vi funderar på. Aha, så man kan boka behandlingarna i förväg! Jag har hört några som åkte dit som berättade att man skulle boka så fort man kom dit för att få bra behandlingar, men kan man göra det i förväg så är det ju ännu bättre
  • artemis01

Vi åkte med Vegaresor.

De andra som åkte med samma blag ställde sig i kö för att  boka behandlingar så fort vi kom fram. Men allt var redan fullbokat och de var jättebesvikna. Så jag skule nog insistera på att få bonk på ka redan härifrån om jag var ni.

Tänk på att även andra bolag åker dit så vad händer om det kommer en busslast turister precis innan er och bokar allt?

Lycka till!! :)   

Svar på tråden Sparesa