• Mathy

Modifast pudding?

Jag sitter och funderar på Modifast puddingar, speciellt chokladen! Hur smakar den? Är det lättare att äta puddingen än att dricka shakerna?
    Jag beställde nämligen Modifast provpaket (choklad och vanilj shake och en soppa) och provade båda shakerna och i ärlighetensnamn så fick jag inte ner någon av dom Även om dom var betydligt godare än Nutrilett.

Chokladshaken smakade som chokladpudding med rinnande konsistens och en rejäl eftersmak av pulver.
    Vaniljshaken smakade söt vaniljsås med en rejäl eftersmak av pulver.

Jag funderar på om det är lättare att äta pudding än att dricka shakerna?
    Jag hade gärna velat prova en pudding men att lägga ut 104kr + frakt eller 145kr på apoteket känns inte helt värt det när man kan beställa 3 veckor för fri frakt på en gång via modifast hemsida.
    Så efter min beskrivning av vad jag tycker shakerna smakar, hur är chokladpuddingen? Är den god? Lättare att äta eftersom den inte är rinnande osv?

Alla tips mottages :)

• Svar på tråden Modifast pudding?
  • zemer

Chokladpuddingen är jätte god faktiskt :) tyckte den smakade nästan som vanlig. Mycket mycket bättre än alla andra smaker. Jag gick på flyt i 4 veckor och puddingen + latte smaken va det ända jag fick i mig.

• tungmetall

Modifast bananshake är supergod! Även jordgubb är god. Chokladpuddingen är ätbar, men vaniljpuddingen är inte speciellt god.

• Fjärilslätt

Jag har bara testat chokladpudding och men riktigt kallt vatten så smaka den som vanlig chokladpudding. Ska testa vaniljpudding i kväll så berättar gärna då vad jag tycker om den då

• En himmelsk drog

Chokladpuddingen smakar nästan precis som äkta pudding så den går ner utan problem. Låt den bara bli väl kyld innan så är den mumma!

• Athema

Jag tycker att bananshaken var god även om den också har lite eftersmak av pulver, det tycker jag att alla shakes har. Potatis och purjolök soppan smakade verkligen vidrigt men kommer att äta en påse varje kväll eftersom att jag måste dricka så pass mycket vatten till den att när jag är klar så är jag jätte mätt,  gjorde det igår och var inte hungrig eller sugen mer på kvällen efter det. "Åt" den kl 20.00. Är inne på min andra dag idag. 
    Chokladpuddingen åt jag igår och den hade ingen äcklig eftersmak, den var jätte god och upplevde att man blev lite mer mätt eftersom att den är tjockare i konsistensen.

• az81

jag tyckte chokladpuddingen var riktigt äcklig. Banan och jordgubbsshaken är då betydligt godare.

• JohanEd8314

Ett tips är att köpa choklad- och vaniljpudding, fast äta/dricka den som shakes istället förpudding.

Istället för 2dl vatten, kör 3-3,5 dl. Ni får då en shake som är godare än deras vanliga shake och mättar betydligt mer.

Mums :)

Svar på tråden Modifast pudding?