• ModernPappa

Barnvagnsrestauranger och -fik i Stockholm

Hej!
    Har sett gamla inlägg och om detta och tycker att det är dags för en uppdatering för oss som tycker att det bör gå att äta lunch/fika med kompisar/kollegor och ta barnvagnen med innanför tullarna i Stockholm.

Har själv hört att Vapiano på Sturegatan och kulturhusets caféer/restauranger funkar bra, men vill ha fler tips.

• Svar på tråden Barnvagnsrestauranger och -fik i Stockholm
  • lightfish

Vetekatten på Kungsgatan brukade gå bra. Du har minst två ställen i Gallerian som funkar toppen med.

• George 1

Barn skall inte vara i dessa miljöer !
    Se på nelly´s som förbjuder barn.

Ta hänsyn till dina medmänniskor !!!   

• Cmittliv

Vaddå barn ska inte vistas i dessa miljöer?! Klart dem ska! Coffe by george på odenplan är super för fikamammor...

Vafan e grejen m folk som har något emot barn! Var ute å fika med en vännina igår med min 4månader baby. Hade ingen barnvagn utan bärsele och hon gnällde inte utan satt i mitt knä och tittade runt, men ändå får man mördarblickar av folk! Så blöjbyten, gnälliga barn eller blöjor är bara ursäkter, vissa människor är emot barn oavsett om dem hörs/syns eller inte! Cyniska människor! Barn är det bästa som finns!

• ModernPappa

Svårt att veta om George 1 om han är allvarlig eller försöker vara rolig på något mindre lyckat sätt. Om han nu inte är det kanske han kunde beskriva lite nyanserat varför man som småbarnsförälder inte har rätt att äta eller fika på lokal. Det är ju knappast en dålig miljö för dem att vistas i. Vi pratar ju inte direkt om nattklubbar....

• ModernPappa

Jag kan förstå om man känner sig störd om det är barn som är stökiga och för mycket oväsen (jag har själv störts av sådant). Småbarn är ju sällan ett större problem - de håller sig ju oftast snälla om de får flaska eller tutte :)

• George 1
    ModernPappa skrev 2013-03-04 15:27:54 följande:
    Svårt att veta om George 1 om han är allvarlig eller försöker vara rolig på något mindre lyckat sätt. Om han nu inte är det kanske han kunde beskriva lite nyanserat varför man som småbarnsförälder inte har rätt att äta eller fika på lokal. Det är ju knappast en dålig miljö för dem att vistas i. Vi pratar ju inte direkt om nattklubbar....

Jag tycker det är ett oskick att småbarn skriker och skitar ner runt omkring mig när jag är på dito ställen.
    Missnöjet drabbar alla föräldrar rakt av oavsätt hur deras små juveler uppträder. Uppenbart så är det så att mång många människor retar upp sig, störs sig och tycker det är almänt stojjigt när barn är med. Detta måste ha uppkommit pga att dessa barn inte har föräldrar som är ansvarstagande och vågar säga till sina ungar.
    tycker det är helt rätt att ni föräldrar med barn blir uttiddade och känner pressen på ert besök på dito ställen är synnerligen opassande.
    jag gör allt för att skapa en konflik med barnet eller föräldren så att jag får personalen att be dom gå !
    Detta lyckas jag numer i 99 % av fallen, jag njuter av det.

• Cmittliv

1: känner mig inte ett dugg pressad när jag är ute med mitt barn på fik eller restauranger pga blickar från idioter.

2: Du är störd.

• George 1
    Cmittliv skrev 2013-03-04 17:39:43 följande:
    1: känner mig inte ett dugg pressad när jag är ute med mitt barn på fik eller restauranger pga blickar från idioter.

2: Du är störd.
    Rätt, jag är störd, väldigt störd av skrikande ungar !
Svar på tråden Barnvagnsrestauranger och -fik i Stockholm