Får ångest av gifter och matfusk! Hur tänker ni?
Jag vill ge mitt barn så bra mat som möjligt men blir hysterisk över hur falsk och cynisk matindustrin verkar vara. Det gör att jag fastnat som en åsna mellan två hötappar... Å ena sidan vill jag bara köpa ekologisk mat eller mat utan e-nummer till honom, å andra sidan vill jag erbjuda honom ett liv med upplevelser där han kan gå på kafe' eller restaurang och testa på många smaker (även det vi äter). Suck, jag vet inte hur jag ska prioritera? Ett av våra familjenöjen har varit att äta middag på Ikea och vi valde då ekologisk pasta och köttbullar efter att ha sett att innehållsförteckningen inte innehöll några E. Därutöver hade vi med oss egna grönsaker. Tyckte att jag gjorde mitt bästa - men det visade sig vara helfel... :( Kockosmjölk är bra men konservburkar innehåller hormonstörande ämnen och tetra finns inte... En annan sak är frukt o grönt. Fick plötsligt höra att vindruvor är fulla av gifter pga sitt tunna skal. I kylen hade jag en ask som jag precis gett min son, bara att kasta! Affärerna här runt omkring har dåligt urval av ekologiska frukter o grönsaker. Ska jag då bara ge honom äpple o bananer (som han inte gillar) eller ska jag ge honom giftig mat? BLä! Jag har inte förmågan att göra de här valen! Varför kan man inte lita på mat??? Hur tänker ni? Är jag bara hysterisk och borde tagga ner - eller finns det något knep?