Vad kan det vara?! Svullen mage
Hej! I ca 1 vecka nu har jag upplevt att magen är svullen, inte hård utan mer ballongkänsla. Jag ser onekligen gravid ut (enligt mig själv). Märker i allafall att den putar mer än vanligt! Jag gjorde ett gravtest idag för att utestluta och det visar mycket riktigt negativt.
Det finns inget som tyder på att jag skulle vara gravid heller då jag ammar, inte fått tillbaka mens trots 1 år efter min senaste förlossning.
Jag har väldigt oregelbunden mens och fick inte tillbaka min mens mellan mina två barn (2 år emellan dem). Blev ju trots det gravid på nytt då jag tydligen hade ägglossning i allafall. Vet aldrig när jag har ägglossning. Tänkte att det kunde varit det annars, men jag har aldrig upplevt detta tidigare.
Jag har inte ont i magen, däremot ingen vidare aptit och jag känner mig mätt på ingenting! Jag älskar mat och äter nog annars med god aptit men jag känner mig proppmätt på bara en halv laxfilé t.ex. Känner att det liksom spänner i magen på kvällen som att jag ätit massor men det har jag ju inte! Upplever svullenhet under hela dagen, även morgonen... dock mest kvällstid.
Jag är extremt nojjig av mig och har ju googlat på mina symptom (bad I know!) och nu går jag runt och är skitorolig att det är typ äggstockscancer eller liknande... sockersvamp kom också upp?! jag blir knäpp.
Ringer jag doktorn kanske de föreslår det är något med kosten... typ matallergi? men jag svullnar inte upp i samband med måltid så därför tror jag inte det....
Någon som har en aning? HJÄLP! :(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-04 14:51
Använder dessutom kondom+två småbarn så det känns som ganska säkra preventivmedel ;)