• didda

Storlek på gummistövlar

Har hittat ett par gummistövlar som är helt perfekta till dottern (har vissa speciella "krav" eftersom de ska användas till en speciell aktivitet) men problmet är storleken. Fötterna är 14.5 cm långa men stövlarna är antingen 15.5 cm eller 17 cm (det är dubbelstorlekar, så himla dumt!). Stövlarna i sig är väldigt lätta och smidiga så man behöver inte ta vikten i beaktande men blir det ändå för klumpigt med den större strl tror ni? Å andra sidan ska ju stövlar vara 1.5-2 cm längre än foten så köper jag den mindre är de ju nästan för små från början. Har inte sett dessa stövlar annat än på nätet så vi kan inte gå och prova heller.

Vad tror ni? 

• Svar på tråden Storlek på gummistövlar
  • Happymom

Är de dyra? Hade annars tagit den mindre storleken.

Man kan alltid skicka tillbaka när man handlat på nätet (åtminstone inrikes), så beställ hem båda och skicka hem de du inte vill ha. De flesta butiker har returklistermärke färdigt i leveransen.

• Pumpkin

Jag skulle nog köpt de större och lagt i en extra sula. Då kan de ju användas betydligt längre än de som nästan är för små redan från början.

Ludvig 100520 - enpumpa.blogspot.com - Lillasyster BF 130504
  • vivianne
    Pumpkin skrev 2013-03-04 17:53:00 följande:
    Jag skulle nog köpt de större och lagt i en extra sula. Då kan de ju användas betydligt längre än de som nästan är för små redan från början.

Precis vad jag hade gjort. Bara skönt med en mjuk, varm sula. Och plats till varma strumpor nu i början innan sommarvärmen kommer. Har dessutom fått lära mig att barnskor ska bytas ut när det är 5 mm kvar. De små kanske är urvuxna innan våren ens hunnit komma...
  • RöttÄrSött

Jag hade tagit de mindre! Det är inte lätt att gå i för stora skor då man är liten

Köp båda om du har råd och sälj de mindre sedan.

Svar på tråden Storlek på gummistövlar