• vägkorsning

Hjälp med storlek på Converse

Visst är det så att det mått som står på insidan av Converse skor är det mått som foten ska ha för att passa i skon. Inte innermåttet på skon?

Mina döttrars fötter är 19.5 resp 22 cm och jag har kollat runt som en galning för att hitta vilka storlekar de ska ha. Någon som kan hjälpa till här? Obestämd

• Svar på tråden Hjälp med storlek på Converse
  • vägkorsning

Grejen är att den sidan är blockerad här på min arbetsplats, och jag skulle vilja beställa nu... Tack ändå!

• KaeJ

Många av dagens skor, speciellt de för barn är olika centimetrar trots att storleken kan vara densamma. Så mät foten på ditt barn – så undviker du att köpa fel storlek. Converse första Star toffel finns att köpas i storlekarna 18,19 och 20. Dvs denna sko kan användas år riktigt riktigt småbarn, toffeln fungerar utmärkt att ge som present. Kom bara ihåg att fråga barnets skostorlek.

Storlek:
    27: ca. 18,5 cm
    28: ca. 19 cm
    29: ca. 19,5 cm
    30: ca. 20 cm
    31: ca. 20,5 cm
    32: ca. 21 cm
    33: ca. 21,5 cm
    34: ca. 22,5 cm
    35: ca. 23,5 cm

• vägkorsning

Tack snälla! Är det innermåttet som tabellen avser, eller hur lång barnets fot bör vara?

• KaeJ

Tolkar det som att om ditt barns fot är tex. 19,5 cm ska hon ha storlek  29. står tyvärr inget på sidan.

• Lenamt

Converse skornas mått som står i är måttet som foten bör ha, ja visst är de så. Skon i sig är ca en cm större.

Mvh Converse fan ð???

Svar på tråden Hjälp med storlek på Converse