• Anonym (Dum?)

Vaccin till Gambia??

Känner mig lite dum så vill vara anonym..
    Jag och kompisen ska resa 1 v badsemester till Gambia. Hos resebyrån informerade de om hepatit A vaccin och nämnde att det även fanns ett mot både hepatit a och B. Jag valde att bara ta den mot hepatit a ( och vaccin mot gula feber, kolera och malaria tabletter). När jag pratade med min kompis blev jag helt dumförklarad att jag inte tagit den mot både a och b!! För man kan aldrig veta vad som händer! Hepatit a smittar via mat och dryck, och B blod och kroppsvätskor.
    Vad har ni tagit som rest dit 1 v??? Eller vad skulle ni ta om ni reste dit? För mig var det även kostnaden som avgjorde.

• Svar på tråden Vaccin till Gambia??
  • Anonym (Dum?)

Nu har jag ju inte tänkt ha sex med någon;D. Utan bara bada och turista.

• Galantea

Tror bara jag tog den mot hepatit A när jag var där (ja, plus allt det andra du räknade upp) men kommer inte riktigt ihåg.

• Anonym (Dum?)

Ok, skönt höra att nån annan också bara tog a. Kändes överdrivet ta mot B, och skulle ju va maximal otur råka ut för olycka och komma i kontakt med blod.

• Anonym

Var försiktig i pooler bara, eller försök att inte bada i pooler alls. 
    En familj jag känner åktener dit till familjehotell för sol och bad och ena flickan fick ett par könssjukdomar. Stackarna Gråter dom ångrade att dom åkt dit med barn, speciellt att de fick bada i poolen. 

För övrigt njut av solen åt oss alla Glad 

• Anonym (Dum?)

Låter som en skröna det där med könssjukdomar från poolbad i klorvatten:) men njuta av solen ska jag:)

• jådåsåatt

Könssjukdomar av att bada i pool?
    Man får se det från den ljusa sidan, hon blev iaf inte gravid av vattnet.

• lillaminipyttelitis

Kommer inte ihåg vad vi tog för vaccin men det var min livsbästa resa, ingen bad och shoppning semester precis men man fick uppleva och se mkt 1v är påtok för kort tid. :)

• Anonym
    Anonym (Dum?) skrev 2013-03-04 18:35:34 följande:
    Låter som en skröna det där med könssjukdomar från poolbad i klorvatten:) men njuta av solen ska jag:)
    Tror inte dem brukar ha stor halt klor i pooler där som de har här i Sverige. 
Svar på tråden Vaccin till Gambia??