• Anonym (vill)

Bröstlyft bet av landstinget?

Hej

Jag undrar om någon har fått ett bröstlyft betalt av landstinget?

Vad är det för kriterier?

Vart ska jag vända mig??

Tacksam för hjälp o alla svar

• Svar på tråden Bröstlyft bet av landstinget?
  • Anonym (vill)
    IsDimma skrev 2013-03-04 19:58:33 följande:
    Varför skulle det skattefinansieras undrar jag
    för att inga medel gör mig symtomfri???
  • jamila2000

Har tyvärr inte gjort det men vill fick tyvärr till svar att jag väger för mycket.
    Så man får ej vara överviktig och sen ska man ha stora besvär av sina bröst tex ont i axlar och rygg men man kan ju psykiska besvär också.
    Vet ej hur mycket det skiljer sig mellan olika landsting

• Anonym

Jag har precis fått veta att kriterierna när det gäller att få göra bröstförminskning med bröstlyft är att man ska inte ha ett BMI över 25. psykiska och fysiska besvär samt att brösten måste ha ett "visst häng" på antingen var det 27 ck eller 29 cm från axeln till bröstvårtan.

• En himmelsk drog

Landstinget betalar inte (eller väääldigt sällan) operationer som görs av kosmetiska skäl, har du enormt stor byst så kan den betalas om du i samband gör en förminskning men då du endast nämner ett lyft så tror jag inte du blir godkänd. Så gör som majoriteten som vill plastikoperera sig - börja spara ihop egna pengar.

• Anonym (vill)

sprickbildningen på bröstvårtorna... har kollat cancer, även remitterad till hud med div olika salvor o smörjscheman....

kan inte gå utan bh o ju mer jag svettas/är varm dessto värre blir det.... men jag kanske ska tappa mina bröstvårtor innan jag får nyttja skattepengarna

• Anonym (X)

Vet en som fått det pga för mycket häng, hon mådde dåligt psykiskt (hon är läkare).

Och en annan som fick gå ner i vikt först och sen fick förminskning pga ont i ryggen. 

• Anonym
    Anonym (vill) skrev 2013-03-04 20:07:06 följande:
    sprickbildningen på bröstvårtorna... har kollat cancer, även remitterad till hud med div olika salvor o smörjscheman....

kan inte gå utan bh o ju mer jag svettas/är varm dessto värre blir det.... men jag kanske ska tappa mina bröstvårtor innan jag får nyttja skattepengarna
    Det du kan göra är att vända dig till antingen din husläkare för remiss till kirurgen eller vänd dig direkt dit så får läkaren där göra en bedömning
  • Anonym (hur?)
    Anonym (vill) skrev 2013-03-04 20:07:06 följande:

Hur skulle ett bröstlyft hjälpa dina bröstvårtor?
Svar på tråden Bröstlyft bet av landstinget?