• Maartina

Tecken på att förlossningen är pågång. Berätta era historier:)

Hej alla! Jag är gravid i vecka 37 och undrar lite hit ni mådde dem sista dagarna/veckorna innan förlossningen? Jag har nämligen börjar känna mig lite lustig.. Är så orklös och trött på förmiddagarna, samtidigt som jag har molvärk och mycket sammandragningar. Men på eftermiddagarna kommer ibland energin tillbaka och jag blir rastlös och vill städa allt som finns eller springa en mil:)! Är ständigt kissnödig och har jätte mycket flytningar( inte haft så mycket innan) Kan det vara något pågång, vad tror ni? Tacksam för svar!! :)

• Svar på tråden Tecken på att förlossningen är pågång. Berätta era historier:)
  • milli79

Märkte inte något speciellt men var väldigt rastlös och kunde inte fokusera på något.

• JessieSahlin

Intressant tråd! Är med i v37 och är spänd på hur det känns innan det kommer igång :)

• juliaannaeva

Slemproppen gick 12.00 på en måndag natten till tis gick vattnet 02.00sen regelbundna värkar mellan 03-06 som sedan avstannade hade lite värkar på dagen fram till 19 då fick jag lite starkare. Åkte till förlossningen 22 o var då öppen 6 cm. Sen kom bebis 00.18! Så det gick snabbt.
    Men några dagar innan gick jag med molande värk nertill i magen!

• SuzR

För mig kändes inget alls dagarna innan och sen plötsligt på natten 'hörde' jag ett plopp och så gick vattnet, sen gick slemproppen och så kom värkarna väldigt fort. Men som sagt, märkte inget inget dagarna innan!

• Sommarfrö

Fick min son för 15 månader sedan :D önskar alla ett stort lycka till som har den spännande resan framför sig!

Två veckor innan vart trycket ner mot bäckenet allt starkare. Kändes som om huvudet skulle borra sig igenom blygdbenet. Kände varje dag fram till fl starka ilningar i bäckenet. Jag var rastlös och alla mina tankar var fokuserade på förlossningen. Fick relativt starka sammandragningar sista dagarna. Maggymnastik skulle man kunna kalla det. Den var ömsom hård ömsom avslappnad. På bf dagen förstod jag att det inte skulle dröja många dagar tills han kom. Då blev allt mer intensivt. På bf natten +1 kunde jag inte sova på grund av starka sammandragningar. Det gjorde helvetes ont i magen, ryggen, benen. Sen avtog dom igen under dagen. För att sätta igång igen med ytterligare styrka på bf+2 trodde jag skulle knäckas på mitten ibland. Tur att man fick vila i någon minut i mellan värkarbetet ;) så klockan 21.30 på bf kvällen +2 åker vi in till förlossningen är 5cm öppen. Helvete tänkte jag... Trodde jag gjort jobbet hemma och skulle få föda där och då.. Tog ytterligare 12 helvetes timmar av blod svett och tårar men sen var han ute min lilla kille! Allt gick bra och jag hade en toppen förlossning, skulle kunna göra om det tusen gånger för så här i efterhand kan jag ju se att det var en häftig upplevelse. Men då var det sååå jobbigt. :)

• Maartina

Vad glad jag blir att jag fick svar så snabbt!
    Hoppas att mitt ska sätta igång nu! Längtar sååå mycket tills sonen kommer ut! Känns väldigt nära bu! Hoppas att min rastlöshet, trötthet och all värk är ett tecken på att det är nära. Slemproppen har släppt i omgångar sedan två dagar tillbaka!:) och den lille trycker så mycket neråt ibland kommer han åt nerver och då känns det som knivhugg rätt upp i underlivet!
    Har även legat inne på fl i fyra omgångar sedan vecka 28. Då stoppade dem förlossningen. Sedan dess har jag varit sjukskriven och haft jätte ont. Livmodertappen var 1cm i v33 när dem mätte. Vill verkligen få ut honom nu.

• Maartina

Nu känner man sig inte heller så vacker. Magen har dock sjunkit jättelågt så kan äntligen andas och äta igen:) fast nu är jag så svullen och vattenfylld så nu är jag trött på de

• Sommarfrö

Ja magen ja den såg ut som en hängsäck med pyspunka sista kvällen. ;) och min slempropp gick också på bf+2 den var riktigt läskig och häftig att titta på på samma gång ;) en stor snorlåma! :P

• Emmelié89

Efter veckor av prematura värkar som jag blivit sjukskriven för blev jag dunderförkyld, när förkylningen börja lätta mådde jag prima helt utan sammandragningar i tre dagar, städa klädkammaren i sakta mak o var ute en liten runda med hunden( första på flera månader för min del). Fyra vaknar jag pigg, kollar fb o grattar en kompis som fått barn o halv fem sätter värkarna plötsligt igång med full styrka. 9.34 samma morgon är dotteb ute, född i v 34+4

Svar på tråden Tecken på att förlossningen är pågång. Berätta era historier:)