• Anonym (orolig?)

blödningar, huvudvärk och illamående..

Jag har missat en del p-piller, oftast bara en åt gången, men innan jag ta det nästa tar det ca 24 timmar emellan..
    fick blödningar exakt en vecka innan utsatt mens dag, fick inte min mens igår heller utan bara blödningar så har haft blödningar i ca 1 vecka nu..
    i lördag så fick jag plötsligt jätte ont i huvudet och började även mår illa..

kan till lägga att vi haft sex någon gång under tiden jag missat..
    ska jag vara orolig?

• Svar på tråden blödningar, huvudvärk och illamående..
  • Anonym (orolig?)

INGEN?

• Anonym (Öh, va?)

Ganska osammanhängande? Du har inte fått mens men bara blödningar???

• Anonym (orolig?)
    Anonym (Öh, va?) skrev 2013-03-04 21:29:45 följande:
    Ganska osammanhängande? Du har inte fått mens men bara blödningar???
    ja blödningarna är inte så mens, utan kommer ibland inte alls på hela dagen medans dagen efter kan det kommer lite mer, men inte så mycket som mens.. förstår du hur jag menar?
  • Anonym (Öh, va?)

Ja, låter som mellanblödningar. Kan man få om man missar lite p-piller.
    Men ett grav-test kanske inte är dumt att ta också för säkerhetsskull. 

• Anonym (orolig?)
    Anonym (Öh, va?) skrev 2013-03-04 21:35:53 följande:
    Ja, låter som mellanblödningar. Kan man få om man missar lite p-piller.
    Men ett grav-test kanske inte är dumt att ta också för säkerhetsskull. 
    men borde man inte då få mensen på utsatt datum??

men om man skulle haft mensen igår, är det inte för tidigt att testa?

tycker det är konstigt att jag får ont i huvudet och illamående med blödningarna.. känns ju skumt..
    har alltid haft svullen buk sedan jag fick mitt första barn, har inte ont i brösten osv..

när jag var gravid med sonen så svullnade magen upp sjukt mycket och mensen uteblev..
    käkade då också p-piller som jag inte skötte..

aja gravtest kanske inte är så onödigt ändå.. är det negativt är det ju bara att söka till läkaren

• Anonym (Undrande)

Varför fortsätter du med p-piller om du ändå bara slarvar? Det finns ju andra preventivmedel som kanske vore lämpligare om du nu glömmer dom så ofta. Dumt att slösa pengar på något om man ändå inte sköter det.

Jag tycker dock att du ska vänta 4-5 dagar innan du testar dig för att vara säker. Om mensen skulle kommit igår så är det inte säkert att det visar positivt trots att du är gravid. Lycka till.

• Anonym (orolig?)
    Anonym (Undrande) skrev 2013-03-04 21:47:30 följande:
    Varför fortsätter du med p-piller om du ändå bara slarvar? Det finns ju andra preventivmedel som kanske vore lämpligare om du nu glömmer dom så ofta. Dumt att slösa pengar på något om man ändå inte sköter det.

Jag tycker dock att du ska vänta 4-5 dagar innan du testar dig för att vara säker. Om mensen skulle kommit igår så är det inte säkert att det visar positivt trots att du är gravid. Lycka till.
    ah jag  vet, men hade sprial  i 4 år och sedan trillade den ut..
    har inte lust att lägga pengar på det om jag inte tänkte ha det så länge.. kostar ca 800-1500 kr att sätta in en hormonspiral. så valde p-piller 95 kr / 3 månader i stället..
    eftersom att jag ska sluta med mina p-piller samma dag som jag ta studenten så va det de enklaste alternativet..

beställde nyss hem grav test kommer antingen på onsdag eller torsdag. och då borde jag kunna testa och få ett ordentligt svar..
  • Anonym (Undrande)

Aha, jo men då är ju p-piller ett bättre alternativ. Men ett tips för att komma ihåg dom är att sätta ett larm på telefonen.

Funkade för mig i ett par månader i alla fall, men sen slutade man ju lyssna på det där larmet efter ett tag. :/

• Anonym (orolig?)
    Anonym (Undrande) skrev 2013-03-04 22:06:19 följande:
    Aha, jo men då är ju p-piller ett bättre alternativ. Men ett tips för att komma ihåg dom är att sätta ett larm på telefonen.

Funkade för mig i ett par månader i alla fall, men sen slutade man ju lyssna på det där larmet efter ett tag. :/
    har larm på telefonen, funkade för mig tills för 2 månader, nu stänger man av och säger, " ta det strax" dagen efter bara,, ojdå glömde ta det igår..
    vissa dagar tar jag det direkt..

• Anonym (orolig?)
    Anonym (orolig?) skrev 2013-03-04 22:16:07 följande:
    har larm på telefonen, funkade för mig tills för 2 månader, nu stänger man av och säger, " ta det strax" dagen efter bara,, ojdå glömde ta det igår..
    vissa dagar tar jag det direkt..

tills för två månader sedan..
Svar på tråden blödningar, huvudvärk och illamående..