• aprilvinden

Skötbord på badkar? hur har det fungerat?

Vi bor i en ganska rymlig tvåa. Men en tvåa, none the less. Vilket medför att vi behöver hitta smarta lösningar för att få plats med barngrejerna på ett smidigt sätt.
    Vi letar trea, men det är bostadsbrist där vi bor så det sjunger om det - därför gör vi det bästa av situationen och möblerar om, byter ut och gör plats så gott vi kan.

Jag har funderat på olika lösningar för skötbord. Ett som står på golvet känns som det allra bästa och rymligaste alternativet. MEN, inte i vår lägenhet. Så då funderar vi på ett vägghängt i sovrummet - vi får inte skruva upp sånt i badrummet enligt bovärden.
    Men så har jag sett skötbord på badkar. Hur fungerar det? Är det verkligen smidigt? Det behövs väl ändå lyftas ner när vi ska duscha, och förvaras under tiden? Jag är inte övertygad.

Hur har ni andra som bott trångt i början, löst skötbordet?

• Svar på tråden Skötbord på badkar? hur har det fungerat?
  • Maaalin86

Måste ni ha skötbord? Det finns ju enkla skötbäddar att lägga där plats finns. Går ju också att enkelt flytta på efter behov.

• greeneyes

Byt på sängen eller soffan istället. Ett skötbord var nog vår onödigaste investering, bytte nästan alltid där man satt just då m hjälp av skötväskan.

Tydligen varnar vissa för just skötbord ovan badkar, vet dock inte varför. Googla på det.

• hannis

Vi har tvättbjörnens badkarsskötbord och det har fungerat superbra. Vi bor inte trångt utan valde detta skötbord ändå för att det är så praktiskt och tar så liten plats.

Vårt går att fälla upp när man vill använda badkaret så det är det minsta problemet.

Jag hade aldrig stått ut utan skötbord och byta i en säng går fetbort! Jag vill ha rinnande vatten när jag byter bajsblöjor och en ergonomisk ställning. Under en blöjperiod på 2 år byter man väl i genomsnitt 3600 blöjor. Det vill jag göra på ett bekvämt sätt!

• veh

Jag var och "skakade" litet i ett badkarsskötbord i plast, tror märket hette ok baby eller så. Det verkade stabilt och bra, och är ju inte så svårt att lyfta bort om man ska använda badkaret? Under tiden får man väl ställa det på golvet bredvid, eller utanför badrummet eller så... Vi bodde i en två när vår bebis kom, men badrummet var så pass rymligt att vi fick plats med ett sniglar skötbord från Ikea (inte något bredare än så!) bredvid duschen. En släkting bodde också trångt när de fick barn, till att börja med hade de ett vägghängt skötbord över toaletten men det byttes ganska snart mot ett mer rejält, med en byrå under, som stod i vardagsrummet.

• enmamma

Vi ärvde ett skötbord att ha över badkaret, kanonbra

Varianten ståltråd med mjuk dyna på.
    Gick att ta en försiktig dusch utan att lyfta ned.
    Gav sedan bort till nästa släkting.
    Så minst 6 ungar har klarat att bytas på utan klagomål.

• Sarus85

Fungerar kanon för oss. Riktigt bra att ha tillgång till rinnande vatten också! Vårt går att fälla upp så duscha är inget problem! Köpte vårt på blocket för 100 kr. Sydde nytt överdrag av plastduk bara

• Coruscant

Vi hade ett skötbord på badkaret. Badrummet var smalt, så vi satte upp ett duschdraperi på tvären mitt över badkaret så vi fick en duschhörna utan att behöva flytta skötbordet. (Skulle vi få barn idag skulle jag dock ha en skötbädd på tvättmaskinen i badrummet).

• IsabellaP

Vi har ett tvättbjörne classic. Med trådhylla under så har blöjor och annat där. Har använt det i ett år och har funkat toppen! Bor i en trea men ville byta i badrummet (tillgång till vatten) och då vi har både TM och TT som i ett torn så kunde vi inte dra nytta av den. Köpte vårt begagnat och la på en ny skötbädd från ikea över bara. Så hade tydligen de förra ägarna gjort med

Svar på tråden Skötbord på badkar? hur har det fungerat?