• Leilla

Andra blodprovet & bokning för äggledarspolning

Förra provet såg tydligen bra ut, livmodern ser bra ut, jag ser bra ut. Men vad är det för fel!!!
    Fick boka tid för spolning av äggledarna idag. Är det verkligen nödvändigt? Oavsett svar från spolningen kommer vi ju få gå igenom provrörsbefruktning, eller?
    Jag menar, säg att det är fri passage, då får jag svaret "oförklarlig barnlöshet" = provrör.
    är det så att det är stopp i äggledarna får vi ju ändå genomgå provrör.
    Visst kan det vara skönt med svar, men resultatet kommer ju ändå vara det samma, provrör.

Det jobbigaste i allt detta är väntan. Väntan på att få lämna prov, väntan på provsvar, väntan på läkartid osv osv
    Visserligen har vi redan väntat 2 år, så vad gör 6 månader till?

Något som är ganska kul är ju att sexlivet har fått sig en sving! Nu har vi inte längre sex för att bli gravida, utan för att det är skönt. Det hade vi förr oxå, men alltid med en tanke i bakhuvudet. Nu när utredningen är igång låter vi sjukvården "lösa" det för oss. Låter jätte konstigt, men ändå så sant.
    Ändå hoppas jag på, eller undrar snarare "kan det ha blivit något denna gången då?"
    Och alltid lika besviken när mensen dyker upp.
    Psyket är ganska spännande =)

• Svar på tråden Andra blodprovet & bokning för äggledarspolning
  • semlorna

Ett stopp i äggledarna går ibland att lösa upp vid spolningen. Dessutom finns det saker som pergotime och insemination som kan vara aktuella innan IVF.

Svar på tråden Andra blodprovet & bokning för äggledarspolning