• JaninaH

Mensen kommer inte igång, bruna flytningar i 10 dagar

Hej.
    Nu har jag googlat och googlat men hittar inte så mycket som stämmer med just mig.

Så jag sträcker nu ut min hand och ber om hjälp av alla fl medlemmar :D

Jag skulle ha haft min mens den 23 feb men har inte fått den, istället 6 dagar senare fick jag en brun flytning,
    som nu har varat sedan i fredags den 1 mars. Jag har absolut inga symptom, och tog gravtest på BIM+1,3,4, som visade negativt. Nu undrar jag, vad är detta för spökerier? Varför kommer inte mensen igång, vilket den ALLTID gör efter 1 dag med bruna flytningar.

Vill påpeka att detta är ju just typiskt också för att jag och min karl går en fertilitets utredning och skulle på dag 2 av mensen, tagit ett blodprov för att se om jag haft ägglossning, men jag kan ju inte gå sålänge jag inte har mensen? Och sedan dag 21 så ska vi se om jag har ägglossning. Men allting flyttas ju bara framåt nu när det är såhär. Jag har också tagit ett test några veckor sedan för att se om jag har ägglossning, vilket visade att jag inte har det, så graviditet känns ju uteslutet? Jag har velat haft barn sedan 2004.

Är det någon själ där ute som känner igen sig?

Kram

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • Svar på tråden Mensen kommer inte igång, bruna flytningar i 10 dagar
  • Pimpinellan

Du kan ju vara gravid ändå och bara ha ofarliga blödningar eller också är det ett m.f eller MA. Tyvärr kan det visa sig i bruna flytningar nästan hur länge som helst innan det kommer ut-om det kommer ut. Testa igen och om du vare sig får plus eller rejäl blödning på nån vecka till ring läkaren och be om VUL.

• Lexie73

Så blev det för mig när jag var gravid. Fick bruna flytningar ungefär då mensen skulle kommit. Väntade ett par veckor till och gjorde grav.test som  var positivt. Fick en välskapt dotter på bf :)

• JaninaH

Åå vad kul att alla säger ord om graviditet. Men grejen är det att jag har tagit test. Visar negativt. Har inte några symptom alls. Varken tutt ont eller något. Sedan så har jag ju inte biologi enligt läkaren. Har inte testat mig på en vecka imorgon tror jag. Jag tror att jag har en inflammation i knät, äter ingen medicin eller liknande. Kan det vara en anledning?

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • JaninaH

Ska ju stå ägglossning inte biologi haha

• Lenche

Man kan få så där också om ägglossningen hoppat över har min gyn sagt.

• Flisan79

Min första tanke var att du inte haft ägglossning. Då kan det bli sådär.

• JaninaH

Jag har försökt att bli gravid i flera år. Inte haft ägglossning på flera år. Och min mens har aldrig gjort såhär. Så kan inte vara att ägglossningen har hoppat över eller inte är där helt plötsligt. Eftersom att jag inte haft det på flera år? :s

• Flisan79

Fråga mig inte varför men det är ganska typiskt att kroppen ballar ur när man ska starta en utredning. Är inte första gången jag läser något liknande

• Anonym (minnah)

Jag har också fått så, som du beskriver. Bruna flytningar.. Hade så i kanske fem dagar! Men mer än så blev det inte. Vet fortfarande inte vad det var.. och det var i augusti! I september fick jag däremot veta att jag har PCO.. och inte äl så ofta. Men som vissa redan har varit inne på.. kan vara som så att du inte hade ägglossning och detta blev resultatet..

• JaninaH

typiskt.. rider ut vågen och väntar på tiden jag har den 29april istället. tar ett test om 1 vecka, om det är negativt fortfarande får jag ringa dom och rådfråga. ska till sverige och hälsa på nu den 13 mars, så efter det =)

Svar på tråden Mensen kommer inte igång, bruna flytningar i 10 dagar