• Anonym (Ny)

Hjälp! 60-års present! Han har allt men inget?

Hej
    Jag är i ett relativt nytt förhållande. Min pojkväns far fyller i sommar 60år. Han har det bra ställt ekonomiskt och har nog allt han behöver materiellt. Tyvärr så förlorade han sin hustru hastigt nyligen och dessutom har dålig hälsa.

Själv så lever jag ensam med mina barn och studerar. Har inte någon direkt budget att jobba med. Men såklart vill jag ge något fint, men framför allt något som har en fin tanke bakom.

Kan ni snälla ge mig lite bra tips?

• Svar på tråden Hjälp! 60-års present! Han har allt men inget?
  • Bling1975

I den åldern så är oftast tid med barn och barnbarn mest uppskattat. Kan du och pojkvännen ta med honom på en trevlig upplevelse? Kan vara allt från ett besök på ett museum till en liten resa beroende på intressen och budget. Bor ni nära så kan det vara presentkort på middagar hemma hos er. Han kanske tycker det är tråkigt att laga mat till sig själv nu när hustrun har dött.

• Anonym (Ny)

Han gillar musik mycket. Har en del dvder vet jag. Kan luska lite i vad för typ av musik. Sen gillar han viner, men jag vill inte ge det då han ibland går åt för hårt på flaskan, samt att hans hälsa försämras.

Han har ett jättefint och välutrustat kök, men skulle på något sätt behöva få bättre kostvanor, tips och inspiration. Dock känns det som en "dålig" present. Iallafall ifrån mig. Är för ny för att det ska falla väl ut tror jag.

• Anonym (Ny)

Det finns tyvärr inga barnbarn, han har träffat mina barn en del. Men det är ju långt ifrån samma sak..

Han klarar inte av en resa med hans hälsa just nu. Jättetrist, för det skulle vara så bra för honom. Och jag skulle tycka det var så skoj. Han har problem med att gå

• Bling1975

Men om han gillar musik så kanske det finns någon konsert under våren/sommaren i närheten av där han bor? Jag tog t ex med min skruttiga morfar på en jazzkonsert på ett lite mindre ställe där man satt ned vid bord och kunde beställa äta och dricka. Väldigt trevligt.

• Anonym (Ny)

Ja, det vore en väldig trevlig present

Jag ska nog fundera på den faktiskt. Sen tänker jag att man kanske ska utmana honom lite? Han kanske klarar mer än vad man tror?

• Anonym (Ny)

Tack för alla bra tips! Tror det får bli en god delikatesskorg :)

• Anonym (hembakt)

Delikatesser kan vara olika beroende på vem man ger det.

* Hembakat bröd, hemkokt marmelad, en liten ostkaka lite hembakade kakor o bullar, hemkokt sylt m.m.

* Dyra ostar, fikonmarmelad, dyra kex/knäckebröd från gårdsbageri, fina skinkor o korvar m.m.

Allt är ju beroende på hur personen är. Min svärfar skulle alla gånger välja alt 1. Medans min händige o matkunnige bror skulle uppskatta 2:an mycket mer.         

Svar på tråden Hjälp! 60-års present! Han har allt men inget?