Hur långt går du med din hund varje dag?
Hur långt går du på ett ungefär med din hund varje dag?
Hur långt går du på ett ungefär med din hund varje dag?
Vi går mellan 5 och 10 km/dag. Oftast uppdelat på en längre och en kortare promenad. Sen rastas hundarna på tomten (3000 kvm) utöver det. Har 3 hundar som är 4,7 och 11 år.
Varierar rätt mycket, men promenerar alltid minst 2h per dag, och är ute många timmar till. Hur långt vi går i kilometer har jag dock svårt att svara på. Har aldrig mätt. Och har en hanhund som ofta tillåts nosa och skvätta rätt mycket, så då kommer en inte alltid så långt under en timme ^^
Mellan 45-60 min rask promenad varje dag. Sen är hon fritt på tomten till och från på dagarna och sen en liten promenad på 1 km till och från dagis.
När jag hade hund minst 8 km om dagen..
Ca 2,5 km morgon och kväll, sedan mindre promenader under dagen om de inte är ute i hundgården. Sedan tränas de varannan dag då vi springer, cyklar, åker skidor eller liknande med dem ca 1-1,15 mil.
Dom vanligaste promenaderna är ca 2km långa och det blir minst 3st om dagen. Sen en ca1 timmes promenad som är iaf 3ggr så lång. Eller så blir det 40min lek i rastgården tillsammans med andra hundar.
Har en stor rottis som kräver mycket motion! Promenad 1½ tim morgon och kväll, samt 3tim på eftermiddagen.
Nu på vintern är jag glad om jag ens får ut min frusna pitbull på 10 minuter promenad! Vi har egen skog och mark, men när jag kopplar lös honom i skogen så springer han bara hem och vill in. Min bäbis HATAR kyla och regn. Trots att han är en rätt så krävande ras så mår han bra vintertid trots bristen på motion. På sommaren så är vi väldigt aktiva däremot!
Jag har till och med varma kläder åt honom, men ingenting funkar. Vi busar och tränar en del trix innomhus istället :)