• Vasatjej

Mallorca (!!??) i slutet på APRIL (andra tips på april tack!)

Hej!!
    Jag funderar på att åka till Mallorca i slutet på april,
    men funderar på vädret där då ??
    Har läst och hört mkt att det kan vara så olika från år till år..
    Det datum jag  tänkte åka var 20/21 beroende på vilket resebolag jag väljer.

Såå, om ni har tankar kring MaLlorca eller kanske tom varit där så SKRIV! :D

Var till Rhodos förra året, 22-29.april . var lagom varmt (en dag lite mulet) och gillade faktumet att turistsäsongen inte riktigt kommit igång än. Skönt på ngt vis och de som jobbade där hade inte blivit trött på tursiter än. perfekt !!

• Svar på tråden Mallorca (!!??) i slutet på APRIL (andra tips på april tack!)
  • stardream

Cypern, kanarieöarna, Egypten, Turkiet osv...alla dessa ligger längre söderut och är därmed mer solsäkra. Kanarieöarna ligger dock i Atlanten, vilket gör att det kan vara kallt i vattnet, men troligtvis inte i polen.

Har varit på Mallorca mååånga gånger, minns inte om det har varit i april dock. Kan nog vara kallt i vatten och varmt på land kan jag tänka mig :)

• Vasatjej

Tack!
    Grejen e den att jag e fattig studerande och tar gärna det billigast (kallaste?? )  jag kan få tag på! haha
    ska kolla länken! 

• mia maria

Men tex Turkiet borde vara varmare - o billigare! - än Mallorca i april!

Men Mallorca är säkert vackert på april - det betvivlar jag inte! - men vill du ha sol o bad så skulle jag hellre rekommendera tex Turkiet eller Cypern. 

Svar på tråden Mallorca (!!??) i slutet på APRIL (andra tips på april tack!)