• Lendra

Så arg och ledsen

Jag och min sambo har försökt skaffa barn i snart 2 år utan resultat. Han har en 6-årig son från ett tidigare förhållande, så förutom att alltihopa känns jävligt jobbigt så känner jag mig även helt värdelös emellanåt.

Iallafall så hörde jag av mig till kvinnokliniken i höstas när mensen varit försvunnen väldigt länge. Det blev två besök hos två olika läkare, varav den ena inte var särskilt tydlig med att berätta nångång om något. Liksom ska man veta allting själv? Läkare nummer två var iallafall mycket bättre, och förklarade vad hon såg på blodprovet, ultraljudet och nämnde något om PCO/PCOS.

Den 14 december gjordes en operation där äggledarna spolades, och det såg bra ut. Veckan efter ringde jag KK och bad om att få prata med en läkare, som fick förklara vad resultatet av operationen innebar, vad som skulle hända härnäst o.s.v. Som sagt, jag har ingen koll. Han sa iallafall att vi skulle få en remiss till RMC, och det skulle inte ta lång tid innan vi skulle få komma dit.

Tiden har gått... och nu är det snart 3 månader sedan jag opererades. Ringde KK idag, som skickade mig vidare till RMC för att få mer information. På RMC kunde dom inte ens se några anteckningar gällande någon remiss till dom. Blev lite upprörd i telefonen, och fick ringa vidare till sekreteraren.

Sekreteraren kunde inte heller hitta några vidare anteckningar, och förklarade att läkaren jag träffade vid besök nummer två skulle skickat hem papper till oss som vi skulle fyllt i o.s.v. Vi har inte sett skymten av några papper... Dom har liksom inte ens tagit uppgifter på min sambo! Jag lämnade iallafall hans namn och personnummer till sekreteraren som skulle skriva ut min journal och lämna till en läkare.

Alltså, varför kan ingenting få gå lite smidigt! Här har vi suttit och väntat som idioter i nästan tre månader - och så har vi "ramlat mellan stolarna". Jag kommer ringa RMC nästa vecka igen, och se ifall dagens samtal gett något resultat, men hur länge till kommer vi få vänta innan vi ens får komma dit?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 15:16
    Det blev två besök hos två olika läkare, varav den ena inte var särskilt tydlig med att berätta nångång* om något.

*Nånting, ska det såklart stå.
  • Svar på tråden Så arg och ledsen
  • Zinfandel

Eländes elände Skrikandes!! Bara på dem, bara fortsätt. Mitt bästa råd framöver, är kolla, kolla, kolla. Begär ut journalerna från op, lita inte på "såg bra ut", det stämde nämligen inte på mig. Vänta inte till näst vecka, ring, ring, ring. Det är era kroppar och framtid det handlar om, ni bestämmer!! Lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Jko

Det är hemskt att man måste behöva jaga efter svar hos läkare. Och ännu värre och sitta och vänta på att man ska få komma på utredning. Sådär ska det ju inte få gå till. Förstår att du känner dig förbannad!! När man redan har försökt få barn så länge så vill man få hjälp snabbt för det känns som månaderna bara rusar förbi en. Hoppas ni får tag i nån vettig läkare snart. Hur har det gått för er?

• Zinfandel

Jadå, vi har flera läkare som gör allt för oss Solig så ge er inte, hjälpen finns!!

Svar på tråden Så arg och ledsen