• Rosen1978

Skäggväxt med PCO.....

Hej!
    Är det nån mer med PCO som lider av att ha generande hårväxt lite här o där??!
    Jag rakar min haka, hals o kinder varje dag för jag har rikgit skäggväx, precis som män har.
    Rikgtigt jobbigt o smärtsamt att alltid tänka på om det syns eller ej.
    Kan man få hjälp att bli av med detta på något vis?!?!
    Nån som vet?!?!
    Kvinnliga könshormoner?!?!
    HJÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Skäggväxt med PCO.....
  • amiofo

vet precis hur det är och hur det kan kännas. rakar mig oxå varje dag.

vill man inte ha barn så finns det väl ppiller som ska hjälpa.

• NenneLo

Kan man inte få det bekostat av landstinget? Alltså ta bort med laser? Det är vad jag läst iaf.

2011-09-13 Loke <3
  • Splash

Om man har skäggväxt har man då pco? Vad är det som orsakar att man får pco? Har ingen aning om man har pco men det kanske man har pga skäggväxt. Men iallafall så ska jag på fertilitetsutredning så där får man säkert veta om man har pco eller något annat

• lispotta

Jag har inte på diagnosen PCO, men måste kolla upp det. Dockt det bara hårväxt "symptomet" som jag har. Mår sjukt dåligt över detta och vågar knappt kyssas längre, är så rädd att det skall puttas och stickas. Jag hade från början 2-3 strån på hakan, och tunn med tydlig mustasch. Nu är det hela hakan är täckt av svarta strån. säkert 40-60 st. Överläppen är inge hårda men svarta och täta. Jag silki peelar, och plockar två gg om dagen! Även andra delar av kroppen är täckt med "manshår".

• Splash
    lispotta skrev 2013-03-09 11:57:58 följande:
    Jag har inte på diagnosen PCO, men måste kolla upp det. Dockt det bara hårväxt "symptomet" som jag har. Mår sjukt dåligt över detta och vågar knappt kyssas längre, är så rädd att det skall puttas och stickas. Jag hade från början 2-3 strån på hakan, och tunn med tydlig mustasch. Nu är det hela hakan är täckt av svarta strån. säkert 40-60 st. Överläppen är inge hårda men svarta och täta. Jag silki peelar, och plockar två gg om dagen! Även andra delar av kroppen är täckt med "manshår".

lispotta skrev 2013-03-09 11:57:58 följande:

Det är drygt att man ska behöva fixa undan hårväxten hela tiden. Man mår inte bra av att ha de så. Hoppas att det går att göra något åt det
Svar på tråden Skäggväxt med PCO.....