• dommeliv

Sambo vill inte ha BDSM relation!

Jag och min sambo har varit ihop ett år och vi älskar varandra otroligt mycket. Vi träffades via DarkSide och jag såg att hon var undergiven och jag gillade alla hennes kinks. Hon har haft mer erfarenhet än mig när det kommer till BDSM och jag var rätt så grön i ämnet i början. I dagsläget så är jag lite mera kunnig och vet nu att jag är dominant och vill ha lite av en sådan relation inte (24/7). Men för några dagar sen började vi bråka och hon sa rakt ut "jag vill inte ha en BDSM relation med dig". Det tog väldigt hårt och det känns inte så bra nu. I en lång tid har jag försökt lära mig att vara en bra dominant genom att läsa böcker och vara inne på forum och få tips från andra dominanta. Men nu har allt tagit stopp och jag går från dag till dag och inte får uppleva min dominanta sida. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, min sambos lösning var att inte göra någonting. Utan att låta det lösa sig själv, men jag tror inte riktigt på det och jag mår bara dåligt. 

• Svar på tråden Sambo vill inte ha BDSM relation!
  • Fröken reserverad

Vill hon ha en vanlig relation med dig då?
    eller vad menar hon egentligen?

Om det är så att hon inte känner att det fungerar att du ska agera ut din dominanta sida mot henne så är det ju så. Bara för att man är undergiven så fungerar det ju inte hur som helst.

Reserverad står för upptagen.
  • Tik Tak
    dommeliv skrev 2013-03-05 18:02:56 följande:
    Jag och min sambo har varit ihop ett år och vi älskar varandra otroligt mycket. Vi träffades via DarkSide och jag såg att hon var undergiven och jag gillade alla hennes kinks. Hon har haft mer erfarenhet än mig när det kommer till BDSM och jag var rätt så grön i ämnet i början. I dagsläget så är jag lite mera kunnig och vet nu att jag är dominant och vill ha lite av en sådan relation inte (24/7). Men för några dagar sen började vi bråka och hon sa rakt ut "jag vill inte ha en BDSM relation med dig". Det tog väldigt hårt och det känns inte så bra nu. I en lång tid har jag försökt lära mig att vara en bra dominant genom att läsa böcker och vara inne på forum och få tips från andra dominanta. Men nu har allt tagit stopp och jag går från dag till dag och inte får uppleva min dominanta sida. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, min sambos lösning var att inte göra någonting. Utan att låta det lösa sig själv, men jag tror inte riktigt på det och jag mår bara dåligt. 
    Räkna med att din sambo kommer att ha en BDSM relation med ngån annan istället för dig. 
  • Anonym
    dommeliv skrev 2013-03-05 18:02:56 följande:

Hon kommer fortsätta att ha  BDSM relationer men inte med dig var bered på det.
  • Fröken reserverad
    Anonym skrev 2013-03-05 19:00:51 följande:

Hon kommer fortsätta att ha  BDSM relationer men inte med dig var bered på det.
    Men tiktak..sluta svara både under ditt nick och som anonym...
    Reserverad står för upptagen.
  • shalse

Men har nog missförstått det här, läser man sig till dominans? Inte för att vara den men låter riktigt avtändande att plugga sig till det, att det inte bara faller sig naturligt. Kanske därför hon fått avsmak?

• J a d e d

Ptja, jag skulle inte heller tända på en man som pluggat till sig sin sexuella läggning, känns märkligt och torrt.
    Vill hon inte vara med dig, så är det väl knappast nåt att gnälla om. Skaffa någon annan.

Jeddan
  • jashrinah
    J a d e d skrev 2013-03-05 19:24:53 följande:
    Ptja, jag skulle inte heller tända på en man som pluggat till sig sin sexuella läggning, känns märkligt och torrt.
    Vill hon inte vara med dig, så är det väl knappast nåt att gnälla om. Skaffa någon annan.
  • Dominant

Ser inte vad som är så konstigt med det, folk bryter sina relationer dagligen av allehanda skäl. Det är beklagligt men det är bara att gå vidare ifrån det.

• dommeliv

Kanske var lite otydlig, tror inte heller man kan plugga sig till att vara dominant... Det är mera böcker på bondage och BDSM i helhet. Jag började rätt sent med BDSM och visste inte ens vad det stod för:P Därav köpte jag min första bok för att få en bättre uppfattning:) 

Sen med att min sambo vill ha en annan dominant är nog inte fallet men att hon bara inte kräver det i vårt förhållande. Jag antar att vi har rätt många undergivna i den här tråden! Hur stor del av era liv cirkulerar runt undergivenhet? Bara under sex eller att man är undergiven längre perioder? 

• Anonym (BDSM)
    J a d e d skrev 2013-03-05 19:24:53 följande:
    Har TS pluggat sig till sin sexuella läggning?
    Det är väl snarare så att TS har en läggning som han ville utforska mer och genom att läsa om andras erfarenheter och perspektiv? Inte alls speciellt konstigt.
    En del anser att läggningen är en väldigt privat sak medan andra har behov av att sätta den i ett sammanhang med andra för att utforska den mer.

Vidare - om ens partner (som man älskar) inte längre vill vara med en, så är detta något de flesta tenderar att gnälla lite om. 
Svar på tråden Sambo vill inte ha BDSM relation!