• Anonym (Äckligt)

Problem med återkommande hemorrojder

Efter att han fött barn för 15 mån sen har hemorrojder kommit och gått. Har nästan alltid minst en nu flr tiden, och är så himla trött på det. Klådan som uppstår ibland (främst nätter) kan vara nog så irriterande, samt att det inte ser trevligt ut alls där bak :(

Vad göra så de inte kommer tillbaka? Salva jämt?

• Svar på tråden Problem med återkommande hemorrojder
  • Anonym

Googla på detta så hittar du en massa info om hur du kan göra för att undvika att dom kommer tillbaka, eller att det blir betydligt bättre.

• Anonym (Äckligt)
    Anonym skrev 2013-03-05 20:51:53 följande:
    Googla på detta så hittar du en massa info om hur du kan göra för att undvika att dom kommer tillbaka, eller att det blir betydligt bättre.
    Tack för ditt svar, men när jag googlar hittar jag mest info om hur de uppstår, vad de är och om savor mm som lindrar klådan. Men det stå inte om medicinerna tar bort hemorrojderna eller minskar ner dem. För det är ju det jag vill. Att de ska väck. För utseendet där bak är det som stör mig mest, rädd att min partner ska se vid sex.

Är det bara att gilla läget?
  • Anonym
    Anonym (Äckligt) skrev 2013-03-05 21:34:18 följande:
    Tack för ditt svar, men när jag googlar hittar jag mest info om hur de uppstår, vad de är och om savor mm som lindrar klådan. Men det stå inte om medicinerna tar bort hemorrojderna eller minskar ner dem. För det är ju det jag vill. Att de ska väck. För utseendet där bak är det som stör mig mest, rädd att min partner ska se vid sex.

Är det bara att gilla läget?

De försvinner om du har normal/lös avföring. Ju hårdare du behöver ta i när du gör nr 2 dessto längre tid tar det att bli av med dom...

Rädd för att dins ambo ska se dom...?? Du ahr ju fött hans barn, nog fattar han väl att kroppen förändras efter en graviditet? Annars: släck lyset! 
  • Anonym (Äckligt)

Försöker få liv i den här gamla tråden...

De försvinner aldrig och jag håller på att bli tokig. Bättre kost och mer motion hjälper inte, de är där konstant. Jag har inte provat någon salva, bör man prova och se om de håller sig borta ett tag?

• Anonym (Läkarkandidat)
    Anonym (Äckligt) skrev 2013-05-10 12:19:10 följande:
    Försöker få liv i den här gamla tråden...

De försvinner aldrig och jag håller på att bli tokig. Bättre kost och mer motion hjälper inte, de är där konstant. Jag har inte provat någon salva, bör man prova och se om de håller sig borta ett tag?
    Jag förstår att du har det jättejobbigt med hemorrojderna. Det finns hjälp att få, sök sjukvård! Många unga kvinnor väntar för länge med att söka hjälp för att det känns pinsamt.

Ring din vårdcentral så kan du få remiss till en mottagning på sjukhuset. Förutom salvor finns det andra metoder att få bort hemorrojderna. Är de stora och sticker ut räcker det inte med salvor. Prata med din läkare så får du veta vad som kan göras :)
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (Läkarkandidat) skrev 2013-05-10 12:32:28 följande:
    Jag förstår att du har det jättejobbigt med hemorrojderna. Det finns hjälp att få, sök sjukvård! Många unga kvinnor väntar för länge med att söka hjälp för att det känns pinsamt.

Ring din vårdcentral så kan du få remiss till en mottagning på sjukhuset. Förutom salvor finns det andra metoder att få bort hemorrojderna. Är de stora och sticker ut räcker det inte med salvor. Prata med din läkare så får du veta vad som kan göras :)
    Tack för svaret. Men hu, bara tanken på att någon ska titta och rota där är hemsk. Jag får se hur jag gör.....
Svar på tråden Problem med återkommande hemorrojder