-
-
Svar på tråden Finns det någon bra stekpanna med ett inbyggt stänkskydd?
-
Steker du varje dag? Ursäkta att jag undrar men det så bra (ok, inte vad tråden handlade om)?
Vad är stänkskydd för stekpannor förresten?
Jag har en stekpanna som är platt i botten med 10-12cm kant, superbra. Vet inte vad det är för märke tyvärr då den är köpt på utförsäljning. -
Ja jag gillar att äta en bit kött varje dag. Är det konstigt? Det stänker massa olja över hela spisen, tar flera timmar att göra rent efter någon månadFOA skrev 2013-03-05 22:15:08 följande:Steker du varje dag? Ursäkta att jag undrar men det så bra (ok, inte vad tråden handlade om)?
Vad är stänkskydd för stekpannor förresten?
Jag har en stekpanna som är platt i botten med 10-12cm kant, superbra. Vet inte vad det är för märke tyvärr då den är köpt på utförsäljning. -
Gör rent varje dag istället? Lite köksrengöring och hushållspapper gör susen.
-
Kanske inte inbyggda stänkskydd men det finns finmaskiga stänkskydd att köpa, är som ett lock typ
-
Det finmaskiga stänkskyddet använder jag ofta, det är som ett fint metallnät som stänket fastnar i. Fungerar kanonbra!
-
Har inte tid eller lust med detClotilda skrev 2013-03-05 23:35:05 följande:Gör rent varje dag istället? Lite köksrengöring och hushållspapper gör susen.
-
donkdonk skrev 2013-03-05 22:40:40 följande:Ja jag gillar att äta en bit kött varje dag. Är det konstigt? Det stänker massa olja över hela spisen, tar flera timmar att göra rent efter någon månad
Använd smör istället, då stänker det inte så mycket. Ta sedan 2 minuter varje dag till att torka av spisen så är problemet löst.