• donkdonk

Finns det någon bra stekpanna med ett inbyggt stänkskydd?

Finns det någon bra stekpanna med ett inbyggt stänkskydd? Jag steker varje dag och spisen  blir fort skitig
  • Svar på tråden Finns det någon bra stekpanna med ett inbyggt stänkskydd?
  • FOA

Steker du varje dag? Ursäkta att jag undrar men det så bra (ok, inte vad tråden handlade om)?

Vad är stänkskydd för stekpannor förresten?

Jag har en stekpanna som är platt i botten med 10-12cm kant, superbra. Vet inte vad det är för märke tyvärr då den är köpt på utförsäljning.

• donkdonk
    FOA skrev 2013-03-05 22:15:08 följande:
    Steker du varje dag? Ursäkta att jag undrar men det så bra (ok, inte vad tråden handlade om)?

Vad är stänkskydd för stekpannor förresten?

Jag har en stekpanna som är platt i botten med 10-12cm kant, superbra. Vet inte vad det är för märke tyvärr då den är köpt på utförsäljning.
    Ja jag gillar att äta en bit kött varje dag. Är det konstigt? Det stänker massa olja över hela spisen, tar flera timmar att göra rent efter någon månad
  • Clotilda

Gör rent varje dag istället? Lite köksrengöring och hushållspapper gör susen.

• paret

Kanske inte inbyggda stänkskydd men det finns finmaskiga stänkskydd att köpa, är som ett lock typ

• christerbe

Det finmaskiga stänkskyddet använder jag ofta, det är som ett fint metallnät som stänket fastnar i. Fungerar kanonbra!

• donkdonk
    Clotilda skrev 2013-03-05 23:35:05 följande:
    Gör rent varje dag istället? Lite köksrengöring och hushållspapper gör susen.
    Har inte tid eller lust med det
  • Tonårsmamman1
    donkdonk skrev 2013-03-05 22:40:40 följande:
    Ja jag gillar att äta en bit kött varje dag. Är det konstigt? Det stänker massa olja över hela spisen, tar flera timmar att göra rent efter någon månad

Använd smör istället, då stänker det inte så mycket. Ta sedan 2 minuter varje dag till att torka av spisen så är problemet löst.
Svar på tråden Finns det någon bra stekpanna med ett inbyggt stänkskydd?