• Madicken 71

    Erfarenhet från flyhi?

    Undrar om någon hört talas om eller har erfarenheter från flygbolaget flyhi?

  • Svar på tråden Erfarenhet från flyhi?
  • Frontline

    Det är väl inget flygbolag utan en sökmotor för billiga flygresor...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Madicken 71 skrev 2013-03-06 12:03:17 följande:
    Nej då, gick att boka. Gjorde det igår utan att ta reda på lite fakta. Därav ångesten.
    Klart att det går att boka men det är ju inget flygbolag utan en sökmotor som letar igenom från vilka andra flygbolag resan blir billigast...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • evaoregon
    Frontline skrev 2013-03-06 12:37:20 följande:
    Klart att det går att boka men det är ju inget flygbolag utan en sökmotor som letar igenom från vilka andra flygbolag resan blir billigast...
    Precis.  Det är inget flygbolag.
  • Looloo97

    Det är en helt vanlig sökmotor precis som supersavertravel, travelstart osv osv. 
    Vid respektive pris ser du ju vilket flygbolag det gäller, det är inte Flyhi som är flygbolaget de är ett företag i Vilnius som har lanserat en sökmotor online för flygbiljetter.

    På din bekräftelse / E-ticket borde du rimligtvis se  vilket flygbolag som ska köra sträckan du bokat.

  • Looloo97

    hmm...Inte speciellt bra sida heller märkte jag nu...Blev nyfiken och gick in och kollade på skojs skull resa till Zadar, fick upp olika priser med SAS och Croatian Airlines, valde ett alternativ och ombads ange namn och e-postadress och telefonnummer för att kunna gå vidare och göra tillval och se förtydligad reseinformation.

    Fyllde i ett random fake-namn och humbugadress bara för att se nästa steg...Det fanns inget mer steg!
    --------------------------------------------------


    BESTÄLLINGEN FULLFÖRD!
    En bokningsbekräftelse skickades till din e-post.

    Vänligen betala för bokningen idag. Efter att vi erhållit din betalning skickas en e-biljett till din e-post. Om betalningen inte kommer in i tid annulleras bokningen automatiskt.

    Du kan också betala nu genom att använda betala-knappen nedan.
    -----------------------------------------------------
    Ingen flyginformation eller möjlighet att bokaextratjänster eller någonting, genom att klicka på "mer information" har man bokat resan. Hittar inga villkor heller någonstans.
    Jätteknepig sida Obestämd
     
  • evaoregon
    Looloo97 skrev 2013-03-07 13:53:53 följande:
    hmm...Inte speciellt bra sida heller märkte jag nu...Blev nyfiken och gick in och kollade på skojs skull resa till Zadar, fick upp olika priser med SAS och Croatian Airlines, valde ett alternativ och ombads ange namn och e-postadress och telefonnummer för att kunna gå vidare och göra tillval och se förtydligad reseinformation.

    Fyllde i ett random fake-namn och humbugadress bara för att se nästa steg...Det fanns inget mer steg!
    --------------------------------------------------
    BESTÄLLINGEN FULLFÖRD!
    En bokningsbekräftelse skickades till din e-post.

    Vänligen betala för bokningen idag. Efter att vi erhållit din betalning skickas en e-biljett till din e-post. Om betalningen inte kommer in i tid annulleras bokningen automatiskt.

    Du kan också betala nu genom att använda betala-knappen nedan.
    -------------------------------------------------- ---
    Ingen flyginformation eller möjlighet att bokaextratjänster eller någonting, genom att klicka på "mer information" har man bokat resan. Hittar inga villkor heller någonstans.
    Jätteknepig sida Obestämd
     
    Det lät ju verkligen mysko!  
  • Rikard02

    Det är ju en resebyrå som vilken som helst annan.

    Jag vill dock varna för FlyHi. Både jag och min flickvän har fått våra kort skimmade efter att ha handlat på FlyHi. Vet ej med säkerhet att det är just de som läckt informationen, men det är i alla fall vad vi misstänker. Framförallt då köpen gjordes i öst och vi inte använt de korten i där. I mitt fall försökte någon köpa en Tv i Rumänien och i min flickväns diverse saker i Ryssland.

    Visa löste spärrningen och vi behövde inte betala något. Men det är ju jobbigt att gå utan kort under en tid.

    Någon annan med liknande erfarenhet? 

  • Vicci

    Vi bokade en resa till USA med Flyhi för några dagar sedan. Billiga resor och allt verkar vara i sin ordning (kollade våra biljetter på flygbolagens hemsida också). Biljetterna kom också snabbt till min e-post och bra information om resan fanns med. Hade även en fråga till kundtjänsten några dagar efter bokningen och fick svar inom 24 h. Inget att klaga på alls! Nu är det bara att hoppas att resan går bra också :)

  • Annica Olofsson

    Vicci, har ni varit på er resa till USA och gick det isf bra?
    Igår bokade vi resa till Thailand i december via Allaflygbiljetter.se och sedan via FlyHi, men när man läser här blir man lite nervös.
    Vi fick bra pris och köpet gick igenom utan problem, allt flöt på bra. Hoppas inte det ska klydda sen när man väl ska resa...

  • evaoregon
    Annica Olofsson skrev 2014-02-19 09:41:58 följande:
    Vicci, har ni varit på er resa till USA och gick det isf bra?
    Igår bokade vi resa till Thailand i december via Allaflygbiljetter.se och sedan via FlyHi, men när man läser här blir man lite nervös.
    Vi fick bra pris och köpet gick igenom utan problem, allt flöt på bra. Hoppas inte det ska klydda sen när man väl ska resa...
    www.reseguiden.se/forum/diskussioner/flyhi-22984
  • erikaerika
    Hej alla som läser det här, tänkte bara säga att jag skulle absolut inte någonsin i evigheten boka med Flyhi igen.

    Vi köpte biljetter för sträckan Kunming (Kina) - Hong Kong - Tokyo - Hong Kong - Kunming i december förra året (hela resan var föreslagen och bokad genom Flyhi) men kom aldrig så långt. Hong Kong Express som vi skulle åka båda vägarna med lät oss inte gå på planet i Hong Kong för att vi när vi nådde gaten i Hong Kong (efter att ha sprungit från planet och trots att det landade förtidigt) inte hade tillräckligt med tid. Hong Kong Express är tydliga med på sin hemsida att för att flyga med dem så måste man ha åtminstone 180 minuter mellan transfer. Vi hade knappt en timma. Vi var tvungna att köpa nya biljetter för att nå vår destination och komma hem tillbaka till Kunming igen.

    Flyhi hävdar att de inte har gjort något fel (inte Hong Kong Express heller för den delen) men vägrar ersätta oss för varken biljetterna som vi inte kunde använda eller de nya biljetterna som vi var tvungna att köpa igen. Nu har det dessutom slutat svara vilket har gjort att jag har tröttnat, och som min enda hämnd får tapetsera den här historien över hela nätet.

    Läs hela historien här: http://motkina.se/forum/resa-i-kina-1/hong-kong-express/ . KÖP ALLTSÅ ALDRIG EN BILJETT VIA DET LITAUISKA (LÅT INTE .SE LURA DIG) BLUFFFÖRETAGET FLYHI!!!!!!!!!!!!!
  • UlfS

    Konstigt bolag. Vi gjorde en beställning på en paketresa till Barcelona med Expedia. Det blev en timout under vid kontrollen och beställningen. Inom en halv minut hade vi en invoice från Fly Hi på flygresan som ingick i paketet. Eftersom vi alldrig beställt så här förut trodde jag det blev något fel (timouten mm). Gick in och betalade till FlyHi och nu har vi två flygresor.

  • gogo92

    Bolag med engelsk telefon men är egentligen från Litauen. Glöm att köpa försäkring hos dem då är villkor orimliga att få pengar tillbaka.Jag rekommenderar inte att köpa biljetter igenom FlyHi.se om du inte har Extra reseförsäkring i din hemförsäkring. Om du väljer att ändå åka med FlyHi då köp inte försäkring hos dem.


    FlyHi
  • JosefineArn

    Flyhi?.se? (är egentligen ett litauiskt bolag) ändrade automatiskt datum på min flygbiljett till nästkommande dag när jag tryckte mig vidare från Skyscanner, detta gör de UTAN ATT FÖRTYDLIGA DETTA FÖR KUNDEN! När jag ringde upp direkt när jag såg felet på bekräftelsen så var de otrevliga och tog inget ansvar alls för detta och tyckte inte att de ska behöva meddela sina kunder om de ändrar datum på kundens sök. Helt åt helvete och kostade mig flera tusen kronor i nya biljetter. Använd aldrig det här ohederliga bolaget!

Svar på tråden Erfarenhet från flyhi?