• dreendo

Någon som har bott i Mariestad?

Jag har en fråga till er som bor eller har bott i (eller har någon annan vetskap om) Mariestad: vilka områden är bra att bo i? 

Jag söker en lägenhet, inte alltför dyrt, men gärna nära tågcentralen. Är det lätt att snabbt hitta en hyreslägenhet i första hand? Vilka hyresvärdar ska man söka hos? osv.

Mycket tacksam för svar!!! 

• Svar på tråden Någon som har bott i Mariestad?
  • seandra82

det finns ett stort hsb lgh område nära tåg o bussstation gångavstånd 5 min o 10 te centrum /torget . har jobbat i m stad bor ej där . annars finns bråten men det ligger  på andra sidan mariestad /stan bussen till station tåg  o buss går ca en gång i halvtimmen  
    kolla annars mariestad.se
    mariehus.se
    hemnet.se 

• seandra82
    seandra82 skrev 2013-03-06 10:13:24 följande:
    det finns ett stort hsb lgh område nära tåg o bussstation gångavstånd 5 min o 10 te centrum /torget . har jobbat i m stad bor ej där . annars finns bråten men det ligger  på andra sidan mariestad /stan bussen till station tåg  o buss går ca en gång i halvtimmen  
    kolla annars mariestad.se
    mariehus.se
    hemnet.se 
    kolla blocket.se
  • LinnyUK

Vill du bo nära stationen så kolla inte på hyresrätter i Bråten eller Lockerud (ansedda som något sämre områden desutom). Kolla med Mariehus, de äger de mesta hyreshusen och det tar inte mer än en månad att få en lägenhet. Anrahands har jag inte ens hört talas om att det finns här...
    Din Bostad har även de ett större område lägenheter vid Bergsgatan inte långt från stationen.

Lycka till! 

Svar på tråden Någon som har bott i Mariestad?