• Cherry Cupcake

Tvättar ni barnens gosedjur?

Jag undrar om och isf hur ofta ni tvättar era barns gosedjur?

Finns det isf något tvättråd ni följer på djuren eller gör ni lite som ni tycker?

Hur blir djuren när ni tvättar dom?

Vad skulle ni tycka om de inte gick att tvätta utan att det bara gick att torka av dem ex med fuktig trasa?

• Svar på tråden Tvättar ni barnens gosedjur?
  • tilj75

Om gosedjuret inte gick att tvätta i maskin så skulle jag tvätta det i maskin i alla fall och hoppas på det bästa. Om djuret inte tålde det skulle det råka försvinna.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • SilverEmma

Bara när det kommit kräk på dem. De har blivit bra, följer tvättråden som står på. Skulle aldrig köpa ett gosedjur som inte går att slänga in i tvättmaskinen.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Cherry Cupcake
    tilj75 skrev 2013-03-06 09:50:09 följande:
    Om gosedjuret inte gick att tvätta i maskin så skulle jag tvätta det i maskin i alla fall och hoppas på det bästa. Om djuret inte tålde det skulle det råka försvinna.
    haha råka försvinna :D
  • Cherry Cupcake

vad kan man tvätta gosedjur i då 40 grader? handtvätt?

• KramKalas

japp de får åka tvättmaskin med jämna mellanrum.. speciellt favoriterna som används mycket.. slänger in dem med kläderna bara på 40grader

• Lovisa09

Titt som tätt tvättas de. Dottern sover alltid med sina gosenallar och efter ett tag är de ganska sunkiga eftersom hon gärna ligger och suger lite på tassarna på nallen. Och ibland tappas de på marken och blir leriga, nallen ska med i tid och otid överallt. 40 grader i maskinen så blir nallen ( nästan) som ny:)

• Leone i Västerås

Här tvättas gosedjur/snuttefiltar med jämna mellanrum. Har bara köpt såna som tål att tvättas, och har dubbla uppsättningar så att vi kan byta ut dem vid tvätt.
    Mina barn har släpat med sig sina snuttisar överallt, så utöver det vanliga har de legat i smutsiga vattenpölar, sopats framför Ikeas stora sopmaskin, hamnat i McDonalds återvinningstation och grävts ner i trädgården.

Tvätt är ett måste  

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • tilj75
    Leone i Västerås skrev 2013-03-06 10:22:09 följande:
    Här tvättas gosedjur/snuttefiltar med jämna mellanrum. Har bara köpt såna som tål att tvättas, och har dubbla uppsättningar så att vi kan byta ut dem vid tvätt.
    Mina barn har släpat med sig sina snuttisar överallt, så utöver det vanliga har de legat i smutsiga vattenpölar, sopats framför Ikeas stora sopmaskin, hamnat i McDonalds återvinningstation och grävts ner i trädgården.

Tvätt är ett måste  
    Väldigt beresta och aktiva gosisar =)
  • Cherry Cupcake

skulle ni köpa ett gosedjur som inte gick att tvätta. som kanske mer var lite åt prydnadshållet?

• tilj75
    Cherry Cupcake skrev 2013-03-06 10:42:08 följande:
    skulle ni köpa ett gosedjur som inte gick att tvätta. som kanske mer var lite åt prydnadshållet?
    Nej, hur får man barnet att förstå att man inte får leka med gosedjuret? Om det nu är ett gosedjur? Eller är det en prydnadssak som ska sitta på en hylla bara? Är det något du gör och tänker sälja?
  • Cherry Cupcake
    tilj75 skrev 2013-03-06 10:48:00 följande:
    Nej, hur får man barnet att förstå att man inte får leka med gosedjuret? Om det nu är ett gosedjur? Eller är det en prydnadssak som ska sitta på en hylla bara? Är det något du gör och tänker sälja?
    nej jag funderar mer över maileg-fenomenet... och tanken med det.
  • ellanbellan

Min son har 2 snuttar i form av en elefant o sen en filt, båda har tvättats minst en gång i månaden då de är med överallt hela tiden, 40grader o 10min i torktumlaren

090707 kärlek
  • The Doctor

Alla gosedjuren tvättas med jämna mellanrum oavsett om de bör handtvättas eller ej, brukar köra dem. på 40 grader. Det syns ingen skillnad på dem, mina barn använder även MINA gamla sedan 30 år tillbaka och de är i lika fint skick fortfarande.

Jag hade aldrig låtit barnen leka med gosedjur som inte är tvättade en gång efter inköp utan bara avtorkade, inte med tanke på alla gifter som finns i dem.

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • En struts

Görs ibland. De kan ju bli lite slitna av det, men de är gossiga iallafall.

Svar på tråden Tvättar ni barnens gosedjur?