Tog Otrivin Comp gravid v.10
Hej!
Jag är gravid i vecka 10 och är inne på min andra influensa. Mina symptom är feber, värk i kropp och knopp, hosta och slemmig näsa och svalj. Första influensan kom i samband med inskrivningsbesöket hos barnmorskan v.8. Min barnmorska sa då att jag kunde ta nässpray och alvedon. Jag var dock lite skeptisk emot nässprayen och tog den därför endast vid ett tillfälle. Jag var på tidigt ultraljud i vecka 8 och allt såg bra ut. Nu är jag gravid v.10 och inne på min andra influensa med alla dess symptom och ögoninflammation. Jag var hos min husläkare idag som också sa att det är OK att ta nässpray och fick även Nasonex utskrivet. Jag har nu tagit nässprayen 2 gånger men ser nu på FASS att varken Otrivin Comp eller Nasonex rekomenderas för gravida. Jag har inte tagit någon Nasonex alls men alltså tagit Otrivin Comp sammanlagt 3 gånger och är nu såklart nojjig. Någon annan som varit i samma situation och tagit nässpray vid graviditet? Jag kommer givetvis inte fortsätta ta någon nässpray utan stå ut. Jag har KUB-testet om två veckor.