• Förtrollad

Kan attraktion växa fram?

Jag har blivit utbjuden av en på många sätt perfekt kille. Han är artig, vältalig, rolig och intelligent. Han har fast jobb, lägenhet och stort socialt umgänge. Dessutom visar det sig att han velat bjuda ut mig i över 2 år och det är en enorm komplimang för mig. Jag tackade nej. Problemet är att jag tycker han är ful och kan inte se mig i någon intim relation med honom. Men han vore bra både för mig mitt barn. Så frågan är om attraktion kan växa fram? Jag har bara varit i förhållande där jag fallit bums och det har aldrig varit lyckat. Ska jag ge detta en chans?

• Svar på tråden Kan attraktion växa fram?
  • skogsvitter

Du borde rimligtvis redan veta av erfarenhet att det inte fungerat som du gjort tidigare. En person blir helt automatiskt attraktiv när du lärt känna människan och hans inre! Dvs om han har ett bra inre. Att vara så ytlig att du dissar en kille bara för att han vid första ögonkastet är ful enligt din uppfattning tycker jag är extremt ytligt och korkat. Det är inte konstigt att du går på nitar om du lägger så stor vikt vid ytliga aspekter. Du måste ju lära känna människan först åtminstone!

• skogsvitter

Så för att svara på din fråga, ja attraktion växer fram. För det mesta är det just så det fungerar när man hittar äkta kärlek.

• bulleiugnen01

Visst kan attraktion växa fram finns par som förlorat attraktionen till varann av olika anl men som hittar tillbaka till den igen. Finns ett bra relationstest på nätet du kan göra www.lovetestnow.com

• Let it Rain

Jag förstår inte varför så många hävdar att attraktionen växer fram. Det är nog individuellt. För min del gör den INTE det; finns den inte där från början, så kommer den aldrig. Jag har försökt otaliga ggr.

Hade jag varit i din situation så skulle det vara dödsdömt att ens försöka med denna man.

Svar på tråden Kan attraktion växa fram?