• Chianti

Vara privat på facebook

Hej, hur döljer jag min tidslinje på facebook så att de som inte är mina vänner inte kan se min sida om de söker på mig?
    Jag hittar bara hur man kan dölja tiidgare inlägg, men jag vill ha en profil som  man måste vara vän med mig föör att kunna se.

Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • Svar på tråden Vara privat på facebook
  • Chianti
    SoStylish skrev 2013-03-06 15:27:48 följande:
    Det ändrar du på inställningar - "privacy settings".
    Jag hittar bara hur man begränsar tidigare inlägg. Jag trodde man kunde ställa in så att allt blev privat, och nyfikna besökare möttes av "Känner du Chianti? Du kan ansöka om att bli vänn" Men som det ser ut nu så kan vem som helst se min sida.
    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • SoStylish

Nej, det går att ändra så att din sida är dold för de som inte är vän med dig. Du kan ändra till höger vilka inställningar du vill ändra på!

• Lillstrumpa79

Det är inte lätt, dom har ändrat så mycket.. Prova så här: på din startsida, uppe till höger i regionen där det står "startsida" "dittnamn" osv där finns ett hänglås. Klicka på det så är första alternativet "vem kan se min info/tidslinje/eller liknande"  Sedan på din tidslinje oxå uppe till höger under omslagsbilden så finns det en "pil" med en kugghjuls-symbol typ.. Där kan du se hur andra ser din tidslinje..
    Rörigt men kika runt så hittar du nog Lycka till! 

Svar på tråden Vara privat på facebook