Har ert hår blivit så här tunt efter graviditet?
Guud! KOlla så tunt det är
Jag får sån ångest för varje hårstrå som ramlar av
Det här är fasen inte klokt
Guud! KOlla så tunt det är
Jag får sån ångest för varje hårstrå som ramlar av
Det här är fasen inte klokt
Nej, inte alls, men känner dock några vars hår har blivit otroligt tunnt. En såg nästan skallig ut över lugg-linjen. Det kom tillbaka, men tog sin tid.
Fan att det här alltid ska drabba mig
Ingen fler? Det är ovanligt alltså?
Nej, tycker att många säger att de får tunnare hår vid amning så väldigt vanligt skulle jag påstå. Jag har en väldigt redig kalufs så även om jag kanske tappade mycket hår var det inget jag märkte.
ngn annan?
och för att tillägga så handlar det inte om amning. Jag ammar inte o har inte gjort
Rättar mig själv, alla har inte ammat, men tappat hår efter graviditet ändå.
Jag tappade inte ett enda hårstrå under graviditeten men sen efter några månader gjorde jag det. men jag har också väldigt mycket hår men sen började det växa ut nytt ungefär 9 månader efter förlossningen. Speciellt vid ansiktet såg man det.
Inte riktigt så tunt, men det ser ut som att jag har pannlugg ibland för jag tappade väldigt mycket när dottern var nyfödd, så det är mycket som är samma längd och det syns tydligast i pannan.
hejsan!
Du är inte ensam om detta! hade exakt samma problem som du :/ fick ångest varje dag jag såg mig i spegel och det värsta var att det gick inte att gömma så bra heller :/ har hört att det kan ha med ens kost att göra (dvs att man har brist på nåt) men hur mycket sanning ligger i det samt vad det var man hade brist på vet jag inte.
Lider med dig då det är inte roligt alls :/
Förresten.. lyckas du dölja det på nåt bra sätt? för mig gick det inte så bra eftersom jag såg ut så på båda sidor :S
Tänk vilken tur att det kommer till sist växa tillbaka iaf !
Jag blev verkligen tunnhårig, och hämtade mig inte riktigt heller, (äldsta barnet blir snart 11 år). Men efter att jag började med Kalktabletter med komplettering med D-vitamin så har jag helt plötsligt fått jättetjockt hår igen. Jag började för nästan ett år sen med de tabletterna och jag känner att håret är dubbelt så tjockt ca 10 cm ut från hårbotten.
Jag har naturligt vågigt hår, främst på det håret som aldrig har blivit klippt så... tja... det är fullt av hår som liksom böjer sig upp, spretar lite planlöst åt helt andra håll än vad resten av håret gör.
Jag har slutat med mjölk, därför som jag äter kalk+D-vitamin.
Ja så här jag ser jag ut när jag döljer & fixar
Usch jag hatar verkligen detta. Tänk om jag tappar i flera månader till.
Då kommer det inte gå att dölja