• Anonym

Stödfamilj?

Funderar så, är ensam med min lilla sjuåring och har noll och har inget engagemang till att göra saker med henne. Kanske bättre om hon fick bo lite hos en bättre familj? Jag vill ju att hon får en bra barndom!

Vad för problematik måste man ha för att få hjälp? 

• Svar på tråden Stödfamilj?
  • Enniie

Men... Barnet mår ju bäst av att vara med dig? Det låter mer som om du inte orkar (depression?), och jag tvivlar inte på att du verkligen vill barnets bästa. Att få en stödfamilj får du genom att kontakta en familjeenhet eller liknande. Men dom gör en mindre utredning innan dom fattara beslut. Inte så lätt som det låter.

• Anonym

Tänk om jag kunde komma i kontakt med dig! Jag  kunde bli en mormor åt ditt barn!! Jag har jobbat som familjehem i många år, men avslutat den verksamheten, för allt handlar om bara pengar, verkar det som. Det är så cyniskt, att jag har hur mycket resurser som helst att hjälpa till att vara en extra mormor, men ingen som  verkar behöva mig i min omgivning! Mina egna barnbarn har allihopa både mormor och farmor samt engagerade föräldrar, så jag känner mig överflödig!! Och så ser man nödrop från en ensam mamma som inte riktigt orkar....Jag är ovan med sådana här sajter, hur kan man kontakta varandra?? 

• Anonym

Jag måste skriva lite mer, blev så bestört av TS.
    Jag är absolut seriös, snäll  tant, som bor på landet, är utbildad barnskötare(för länge sen!!!) och kan ge ett barn massor av omsorg både ekonomiskt och känslomässigt. 

• Anonym

Tack snälla ni! Jag har kontakt med sociala, misstänker att det är dom är samma som en familjeenhet. Har bara inte vågat fråga.

Svar på tråden Stödfamilj?