• Nathalie198702

    Tipa på hemmagjorda värmekuddar ? :)

    Hej !

    Har ni tips på hemmagjorda värmekuddar? Hade så ont i ryggen efter troligtvis damsugningen, tog en alvedon och den försvann sedan men hade ju hellre tagit något varmt och satt på ryggen som smärtlindring. Har ni några tips? ska hämta vetekuddar hos mamma nästa vecka men vill gärna ha någonting nu så länge. 

  • Svar på tråden Tipa på hemmagjorda värmekuddar ? :)
  • 303

    Hmmm... I Emil i Lönneberga så värmer väl pappan ett kastrullock mot nån åkomma? Om man lindar in den i en handduk eller nåt så bränner man sig inte :) Det har det enda jag kom på...

  • Krokodillan

    Blöt en handduk, stoppa den i en bunke och värm ordentlig i mikron. Lägg den blöta varma handduken i en plastkasse, förslut med påsklämma och packa in i ytterligare en handduk (en torr då). Tillfällig värmedyna på tre minuter! Är du lite mer pysslig kan du sy en egen och fylla med t ex torkade gula ärtor.

  • Lily38

    När jag hade bihåleinflammation förra veckan o höll på att smälla av ibland så  tog jag o hällde varmt vatten i en plastpåse (typ fryspåse o inte så fullt så att den kunde formade sig lite) o sen hade jag ett örngott över. Funkade att lägga på huvudet iallafall:).. Fast det där med handdukarna lät bättre faktiskt, haha..

  • Nathalie198702
    Krokodillan skrev 2013-03-07 12:14:41 följande:
    Blöt en handduk, stoppa den i en bunke och värm ordentlig i mikron. Lägg den blöta varma handduken i en plastkasse, förslut med påsklämma och packa in i ytterligare en handduk (en torr då). Tillfällig värmedyna på tre minuter! Är du lite mer pysslig kan du sy en egen och fylla med t ex torkade gula ärtor.
    ja, jag jobbade på BB för några år sedan, och vi gjorde också något sådant då minns jag men var inte säker :) men då gör jag så, för dom värmer jätte skönt! 
  • Eerie

    innan jag köpte en värmekudde brukade jag göra egna genom att fylla stora tubsockor med okokt ris, som jag sedan slängde in i micron. fungerade utmärkt.

Svar på tråden Tipa på hemmagjorda värmekuddar ? :)