• Manatee

Sist på bollen.

Jag tycker att det är fasligt roligt med saker man är "sist på bollen" med - alltså något som ALLA runtom dig verkar veta, men du har inte haft en enda aning.
    Jag kan skratta hemskt mycket åt mina egna sist på bollen-uppenbarelser, och hoppas att det finns någon här som kanske vill bjuda på sig själv och skratta med mig!

Självklart kan jag börja:

Jag var 16 år när jag insåg att luftgitarr inte är ett riktigt instrument.
    Jag var 24 när jag insåg att Söderhavet inte är ett riktigt hav.

Det är vad jag kommer på nu. Jag kanske minns fler, fyller på isåfall. :D

Vad var ni sist på bollen med?

• Svar på tråden Sist på bollen.
  • Skepparen

Fast Söderhavet är ju precis lika mycket ett hav som Östersjön eller Ishavet. Olika språk har olika namn på haven, Söderhavet är en av många benämningar på Stilla havet.

• Manatee
    Skepparen skrev 2013-03-07 09:48:49 följande:
    Fast Söderhavet är ju precis lika mycket ett hav som Östersjön eller Ishavet. Olika språk har olika namn på haven, Söderhavet är en av många benämningar på Stilla havet.
    Jaha, haha.
    Det var inte ett godkänt svar i TP iallafall, och min familj skrattade rätt mycket åt mitt svar :D
  • kossan

Många saker, dock inget jag kommer på just nu, ska fundera lite! ;)

• såärdet

inte jag men jag skrattade ganska rejält åt mitt ex som hela sitt liv trott att ordet "digna" (alltså tex "det dignar av äppen i äppelträdet") uttalades just som det stavas men det uttalas "dingna". Ingen jättegrej naturligtvis men saken är den att han trodde mig inte när jag sa att han uttalade det fel, Inte förrän hans mamma höll med mig accepterade han, haha! Han var ca 40...Nu är det förstås inte ett av de vanligaste orden man använder men lite roligt var det:)

• Skepparen
    såärdet skrev 2013-03-07 09:53:00 följande:
    inte jag men jag skrattade ganska rejält åt mitt ex som hela sitt liv trott att ordet "digna" (alltså tex "det dignar av äppen i äppelträdet") uttalades just som det stavas men det uttalas "dingna". Ingen jättegrej naturligtvis men saken är den att han trodde mig inte när jag sa att han uttalade det fel, Inte förrän hans mamma höll med mig accepterade han, haha! Han var ca 40...Nu är det förstås inte ett av de vanligaste orden man använder men lite roligt var det:)
    Fast kan inte uttalet av digna vara en dialektal grej? Ungefär som att vissa uttalar G som G i dig och mig, istället för som "dej" och "mej"?
  • Manatee

Kan även avslöja att jag än idag inte kan simma, det är väl sist bå bollen om något.

Sedan har jag också ett ex som kanske inte alltid hade koll på allt.
    Bland annat var han helt tvärsäker på att kaniner lägger ägg. Dena vilfarelse kom utav påskharen.
    Sedan trodde han inte heller att apor hade tänder. Hans försvar på detta var "Jamen, Kung Louie i Djungelboken har ju inte tänder!"

Svar på tråden Sist på bollen.