• Betingjärp

Hur äter era 3-4 veckors?

Imorn blir min lillfjutt 4 veckor och har noll "rutin" på ätandet.. ibland går det 2 timmar mellan måltiderna, ibland är det varannan timme, och ibland kan det ta 4-6 timmar emellan. Detta gör att mina bröst går helt bananas. Nu är dom inställda på 2 timmars intervaller och nu har lilltjejen sovit i snart 5 timmar och det känns ju i brösten kan jag säga. Och när hon äter så äter hon i ca 6-8 min ibland längre. Så eftersom det är så kort tid hon äter och jag vill att hon ska ha lugn och ro så låter jag henne äta från bara ett bröst/Måltid, och när jag gör på det viset så hinner det andra bröstet bli helt klumpigt och tokfylld och spänner och jävlas..
    Finns det någon bra lösning på det här, måste jag handmjölka det andra bröstet lite varje gång för att det ska bli lite "jämvikt" i det hela?

• Svar på tråden Hur äter era 3-4 veckors?
  • Mercurialis

Mitt första barn, som jag ammade, åt ungefär var tredje timme dygnet runt i den åldern. Han tog god tid på sig och en amning kunde lätt ta 40 minuter. Jag ammade från ett av brösten och vid nästa amning bytte jag till det andra bröstet.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Hur äter era 3-4 veckors?