• Olivkakan

Ont i ryggen innan plus någon?!

Väntar fortfarande på min mens (eller på plus, beror på hur man ser på det:)). Har oregelbunden mens men tror jag prickade in äl för massa äl-symptom och nu, ca nio dagar (på ett ungefär) har jag fått så ont i ryggen. Det är mest på morgon och kväll. Som en stark molkänsla även lite pulserande känsla bak i korsryggen.

Brukar få väldig mensvärk i nedre ryggen när jag får mens men aldrig någonsin innan mensen utan när mensen kommit igång och det brukar då hålla i sig två dagar ungefär. Nu har jag haft denna molande värk till och från i tre dagar. Annars har jag bara haft ont i ryggen vid ett par tillfällen. Tränar mycket och någon gång har man lyft fel och överbelastat muskeln. Men inte annars. Och nu vet jag med säkerhet att det inte har något med träning att göra.

Kan detta vara ett gravidsymptom?

Någon annan som fått ont i ryggen innan plus?!

• Svar på tråden Ont i ryggen innan plus någon?!
  • Maaalin86

Jag känner igen det där! Ett par dar innan BIM hade jag som en blandning av träningsvärk, mensvärk och "sträckt-mig"-känsla i ryggen.
    Är gravid i vecka 37 nu :)
    Lycka till! :)

• Olivkakan
    Maaalin86 skrev 2013-03-07 15:51:42 följande:
    Jag känner igen det där! Ett par dar innan BIM hade jag som en blandning av träningsvärk, mensvärk och "sträckt-mig"-känsla i ryggen.
    Är gravid i vecka 37 nu :)
    Lycka till! :)
    Se där och grattis! Trodde inte att sådan slags värk kunde yttra sig så men då är ju du ett bevis på det då:) Tack för ditt svar:)
  • Millan91

Är typ i samma sits. Har bim om 4 dagar. Har varit sänkt igår och idag. Vaknat upp utan kraft och ork i kroppen och har ont längst ner i ryggen. Kan vara mensen som är på G men brukarinte få ont i ryggen innan mens.. Spännande dagar att vänta.

• Olivkakan
    Millan91 skrev 2013-03-07 16:19:35 följande:
    Är typ i samma sits. Har bim om 4 dagar. Har varit sänkt igår och idag. Vaknat upp utan kraft och ork i kroppen och har ont längst ner i ryggen. Kan vara mensen som är på G men brukarinte få ont i ryggen innan mens.. Spännande dagar att vänta.
    Spännande, skulle också vilja veta vilken dag jag har BIM på men om det följde 30 dagar som tidigare skulle det vara för ca tre veckor sedan haha och vet att jag inte haft ÄL förrän ganska nyligen. Jobbigt dock att inte veta exakt.

Jag är däremot jättepigg. Inga problem med att träna och är nästan onormalt pigg om kvällarna. Förutom denna molvärken och ryggvärken då....

Samma här. ALDRIG ont i ryggen innan mensen, bara under mensen andra dag när det kommer igång så att säga.

Vi får se hur det går:) Lycka till!  

• Olivkakan

Någon annan? Puffar lite...

• Serafine 84

Jag hade lätt värk i ryggslutet 1-2 dagar innan jag plussade. Ungefär som svag mensvärk eller som om jag hade suttit för länge med dålig hållning. Har du tagit något mer test? Det borde ju ha blivit starkare nu om det är nåt på g kan man tycka!

• Olivkakan
    Serafine 84 skrev 2013-03-08 14:08:11 följande:
    Jag hade lätt värk i ryggslutet 1-2 dagar innan jag plussade. Ungefär som svag mensvärk eller som om jag hade suttit för länge med dålig hållning. Har du tagit något mer test? Det borde ju ha blivit starkare nu om det är nåt på g kan man tycka!
    Se där! Innan det gick upp för mig att det faktiskt var ÄL jag kände i början av förra veckan så trodde jag att det var gravidsymptom så testade flera gånger då. Blev så besviken när det blev negativt hela tiden så tror nu att jag väntar tills det gått två veckor från ÄL-symptomen började, alltså efter helgen. Vill inte bli besviken igen! Men det molvärker nere i ryggen nu med och brösten ömmar ovanligt mycket så kan inte låta bli att fundera:) 
  • Millan91

Är piggare idag, men ligger fortfarande och vilar. Inget jobb idag eftersom jag arbetar med tunga lyft och känner att ryggen inte klarar av det nu. Sov bra inatt, men hade svårt att hitta ställningar att sova i/på för att slippa känna av svanken/ryggslutet som gjorde ont.

Är idag på BIM-3, känner bara av ryggen så jag antar att mensen kommer om några dagar. Känner också av magen som maler  så, antar att det är mensvärk som jag nu känt av i 3-4 dagar, kanske sån där molvärk som vissa pratar om... ?

• Olivkakan
    Millan91 skrev 2013-03-08 14:14:02 följande:
    Är piggare idag, men ligger fortfarande och vilar. Inget jobb idag eftersom jag arbetar med tunga lyft och känner att ryggen inte klarar av det nu. Sov bra inatt, men hade svårt att hitta ställningar att sova i/på för att slippa känna av svanken/ryggslutet som gjorde ont.

Är idag på BIM-3, känner bara av ryggen så jag antar att mensen kommer om några dagar. Känner också av magen som maler  så, antar att det är mensvärk som jag nu känt av i 3-4 dagar, kanske sån där molvärk som vissa pratar om... ?
    Förra veckan kände jag mig sådär helt sänkt. Jag kunde sova och sova och kände mig lite febrig på ett konstigt sätt. Men nu jättepigg, ja förutom ryggslutet då, aooouch!

Molvärk brukar jag få precis när mensen sätter igång, även lite på ÄL. Men aldrig innan mens.

Ska du inte ta ett test?:) Tror du är gravid! 
Svar på tråden Ont i ryggen innan plus någon?!