• Annaïck

När slutade ni samsova med era barn?

Ni som valt att samsova med era barn - hur länge varade det och var det barnet som själv valde att sova i eget rum?

• Svar på tråden När slutade ni samsova med era barn?
  • Takex

Än så länge till 4.5 månader. Ibland bär jag över honom efter halv natten för att jag saknar honom. Han valde det inte direkt själv, han är ju så liten men han började sova dåligt med mig, luktar nog för mycket mat.

• 2013

Med första barnet samsov vi (bedsharing) i två månader och sen samsov vi med henne i samma rum i nästan två år.
    Hon fick eget rum när hon skulle få syskon.
    Med andra barnet samsov vi (bedsharing) varje natt i 8 månader och nu är det 50/50 om vi samsover bedsharing eller om han sover i sin egen säng bredvid vår.

• Lily38

Oj..min snart fyllda 6-åring sover fortfarande i samma rum som mig, men nu i egen säng eftersom jag har min 5-månaders bebis bredvid mig nu oxå ;)..Undrar med när den stora ska vilja sova i eget rum? Haha..

• 2013
    2013 skrev 2013-03-07 16:44:25 följande:
    Med första barnet samsov vi (bedsharing) i två månader och sen samsov vi med henne i samma rum i nästan två år.
    Hon fick eget rum när hon skulle få syskon.
    Med andra barnet samsov vi (bedsharing) varje natt i 8 månader och nu är det 50/50 om vi samsover bedsharing eller om han sover i sin egen säng bredvid vår.
    Lillkillen är lite mer än ett.
  • Flickan och kråkan

Tja, vi har fortfarande 5-åring och snart 4-åring hos oss. Vi har breddat vår dubbelsäng sedan många år tillbaka med vanliga sängar så vi har ju gott om plats . Äldsta var på eget bevåg på väg att flytta ut för ett par månader sedan. Han ville sova själv och fick så klart göra det. Sedan började han drömma under en period och återvände . Nu har de börjat planera gemensamt rum och gemensamt sovande. Ingen av dem vill sova själv men tycker att det är spännande att sova bara de två. Till sommaren kommer nummer tre. Får se var vi är i sovarrangemanget då. Antingen har vi 3 barn hos oss eller så har storebröderna flyttat ut .

• keron

Våra barn har sovit i vår säng till ca 3 års åldern. Där omkring iaf. Näst yngsta delade rum med storasyster men kom in till oss varje natt tills hon var drygt 4 år.
    Minstingen är 8 månader och har ingen egen säng ö h t. Han kommer säkert bli kvar i vår säng till minst 3 års åldern.

• Ellikapellika

Vi har inte slutat än.
    Har en familjesäng på 3,7 meter där vi sover hela familjen, 6 personer.
    Äldsta barnet är 9år och yngsta 9månader

• Annaïck
    Ellikapellika skrev 2013-03-07 17:11:55 följande:
    Vi har inte slutat än.
    Har en familjesäng på 3,7 meter där vi sover hela familjen, 6 personer.
    Äldsta barnet är 9år och yngsta 9månader
    oj blir det inte jobbigt? Väcker inte barnen varandra? Vill inte 9aringen sova själv??
  • Ellikapellika

Nej, nej och nej Flört
    Nioåringen är väldigt mörkrädd och har livlig fantasi så han vill definitivt inte sova själv.

De har egna sängar, men sover i stort sett aldrig där.
    Däremot "campar" de ibland i vardagsrummet och då är vi bara två vuxna och bebis i stora sängen.

• Rockan

Vi flyttade ut vår äldsta när hon var drygt 1,5, men hon fortsatte komma in till oss efter ungefär halva natten ganska länge. Sen var den en period när hon mestadels sov i sitt rum innan lillebror föddes. Då var hon 2 år och 8 månader, och ganska snart ville hon sova inne hos oss igen så det fick hon. Nu är lillebror snart 1,5 och vår äldsta drygt 4 och vi sover i samma rum allihop, men i egna sängar. Det funkar bra just nu, men framåt sommaren har vi tänkt flytta ut föräldrasängen ur det rummet och låta barnens sängar stå kvar. Vi får se hur det går

Egentligen är jag förbannat snäll
Svar på tråden När slutade ni samsova med era barn?